Eläkeläisten oman puolueen rekisteröiminen

täällä on kuin kukkasella...

/ #12 Re: Ministeri Risikon ideoima "vanhusten edullinen hoitomuoto" on alkanut toimia

24.01.2014 12:30

#3: minä en halua - Ministeri Risikon ideoima "vanhusten edullinen hoitomuoto" on alkanut toimia

Vanhusta käytetään suomenkielessä halveksivassa sävyssä, seniori sana voi vakiintua tarkoittamaan minkä ikäistä eläkeläistä tahansa, ihminenhän on aina samanaikaisesti lapsi aikuinen ja viisas vanh-us (solut uusiutuvat kaikilla jatkuvasti).

Onneksi Henna V pyrkii EU:hun, Risikon varmaan joku muukin toivoisi jo jättävän politiikan teon muille, pääsee varmaan oman alansa hommiin vielä takaisin.Hoito on myös kulutusta, vanhusten mielipidettä on aina aidosti kuunneltava niinkuin muidenkin kuluttajien, säilyy molempien henkinen vireys paremmin. Risikon tilalle toivoisin myös enemmän luontaishoitotuotteita arvostavan henkilön, monissa Euroopan maissa Kela korvaa nekin ja luontaishoito toimii yhteistyössä koululääketieteen kanssa, meillä annetaan liikaa sopimatontakin lääkettä, että "vanhenevat" ihmiset olisivat hiljaa...

Mitään kansanryhmää ei saa kohdella kielenkäytössä eikä muutenkaan vain menoeränä, hoidettavana tai muuten poistoivottavana tai hyväksikäytettävänä...ei vanhoja, ei nuoria, ei keski-ikäisiä, ei "vanhenevia" (pitkäaik) työttömiä työnhakijoita ym, ei lapsia, ei ketään. Ikä on monissa kielissä rikkaus, esim espanjan minä olen x vuotta vanha käännetään "minulla on x vuotta", siis viisautta ja luovuutta ja näkemystä jota nuorempienkin kannattaisi meilläkin oppia arvostamaan omaksi hyödykseen, voi sitä olla nuoremmillakin eläkeläisillä, eläköitymisen syy voi olla yhteiskuntamme epätasa-arv rakenteissa, joista ne "kansan edustajat" päättävät hyvän palkkansa eteen, harvalla eläkeläisellä on varaa päästä eduskuntaan,

(sitten vielä ettei pelkästään risikkoa moitittaisi, esim eräs uusi muka eläkeläisille tarkoitettu lehti , muuten ok, mutta  esittelee rikkaille eläkeläisille sopivia matkoja ja muistuttaa että seniori sitten harjaa hampaansa  ja dementiaa voi epäillä jos vaikka ei osaa kirjoittaa tekstiviestejä tai ei ymmärrä käyttöohjetta, ei kaikki nuoretkaan ole innostuneet kun pitäisi olla sellainen kännykkä että kirjaimet ovat eri näppäimillä eikä kaikki ihmiset ole innostuneita kaikista laitteista, joita yritetään myydä)

pakolaisia ja maahanmuuttajia kyllä puolustetaan, samoin on luonnonsuojelijoita, eikö eläkeläiset ja muut ihmiset ole myös osa luontoa, toisaalta kaikkihan me olemme tässä maailmassa vain vierailulla iästä ja asemasta riippumatta