IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Vieras

/ #2475

29.01.2014 06:11

Oliko itsellesi uutta, että kovalla pakkasella ei tuule :D ? Onko joku väittänyt, että tuuli- tai aurinkovoimasta olisi perusenergian tuottajaksi? Jos nyt ihan oikeesti aattelisit omillasi, niin käsittäisit, että sillä kuitenkin pystytään korvaamaan melkoinen tunkio saastuttavampia energiamuotoja kuten esim. turvetta tai tuota mainitsemaasi öljyliusketta!

Paljokos ne turpeenkäytön aloittamiskustannukset olivatkaan ja paljonko se on saanut tukea alkuaikoinaan? Korvaavien energiamuotojen käyttööottoa koetetaan torpata juuri tuollaisilla esittämilläsi näkemyksillä, ettei vaan muut pääsisi osalliseksi hiekkalaatikon antimista!

Mm sähkön pientuotantoa meillä olisi varsin kattavaksi, jos valtiovalta tekisi jotain niiden markkinoille pääsyksi - suuret toimijat sanelevat kohtuuttomia ehtoja pientuottajien verkkoon liittymisehtoihin. Esim. vaikkapa muualla euroopassa hyväksyttyjä verkkoinverttereitä ei sallita liitettäväksi sähköverkkoon Suomessa!

Mitenkäs se turpeen varmuus, kun sattuu useampi sadekesä peräkkäin - ei tuu turvelämmintä tai sähköä ja TAAS kansalaisia paleltaa!!! Hei haloo ... jonkin asteista asennevammaisuutta havaittavissa kun ei kyetä näkemään vaihtoehdoissa mitään hyvää.

Et sitten vaivautunut vastaamaan tuohon Haapaveden hyötysuhteeseen. Älä väistele toisten kysymyksiä, jos itse olet kriittinen toisten mielipiteille!

...osimoilleen noin, mut mie en romaha silti!