... Estäkää Henkinen Väkivalta Työpaikoilla, Työpaikkakiusaaminen ...

juristikiusaaja

/ #44 Mutta miten saada

05.02.2014 07:47

... näkyväksi se, että kiusaajien enemmistö on esimiesasemassa olevia, päättäjiä. Korkeasti koulutettuja, jotka sitten eivät voi sietää sitä, että joku hieman vähemmällä koulutuksella onkin paremmalla ymmärryksellä varustettu ja taitavampi. Jotenkin säädöksissä pitäisi huomioida entistä paremmin juuri tämä esimies-alaissuhde ja kriteerien tulee myös olla sen mukaiset mitä kiusaamiseen tulee. Samoin näyttökysymyksiä tulee lieventää työntekijän näkökulmasta, koska se on tänä päivänä jokseenkin mahdoton asia. Mutta tärkeää on myös se, että jokaista työntekijää ohjeistetaan siinä, että mitä ovat ne konkreettiset toimenpiteet, mitä tulee tehdä jos kokee joutuneensa epäasiallisen kohtelun alaiseksi. Tätä eivät työsuojelupiirit kerro ja ne asettuvat jostain syystä aina työnantajan puolelle. Tästä on itselläni kokemus, mutta voitin silti oikeustaistelun. Tosin tämä juristiesimies jatkaa edelleen samoissa tehtävissä - koska ei ole yhteiskunnassa kaikille näkyvässä valokeilassa, joskin ko. organisaatio toimii yhteiskunnan eli veronmaksajien varoilla. Ne rahat menevät kyllä kankkulan kaivoon, koska häntä kiinnostaa vain oma palkkansa.