Jyrkkä EI Kuopio-Siilinjärvi pakkokuntaliitokselle!

maalaishiiri ei kipristele

/ #333 Re: Siinähän kipristelet

13.02.2014 15:09

#240: - Siinähän kipristelet

Ja sinäkö tiedät, että pohjoisesta aamulla ajavat autoilijat ovat tulossa Kuopioon Siilistä töihin? Moni on kuule Kuopion ohittava autoilija. Moni on kuule itse asiassa nykyinen kuopiolainen (=entinen nilsiäläinen) ajamassa nykyiseen kotikaupunkiinsa hakemaan palveluja tai vain matkalla töihin. Moni on kuule nykyinen kuopiolainen (=entinen nilsiäläinen) ajamassa nykyiseen kotikaupunkiinsa hakemaan viihteen palveluja. Moni on kuule nykyinen maaninkalainen (=kohta kuopiolainen) ajamassa tulevaan kotikaupunkiinsa hakemaan palveluja tai töihin. Moni on kuule nykyisen sairaanhoitopiirin alueen asukas ajamassa KYSiin hakemaan tarvitsemaansa palvelua (jonka muuten hänen oma kotikuntansa maksaa). Ja toki joukkoon mahtuu siilinjärveläisiäkin, jotka ovat menossa Kuopioon töihin. Ei siis kannata yleistää. Tänne Siilinjärven kirkonkylällekin ajelee päivittäin muiden kuntien asukkaita töihin, mutta ei me pidetä siitä lukua. Sehän on tätä päivää, että ihmiset liikkuvat työn perässä. Etkö ole tätä huomannut? Tätä työn perässä muuttamista tapahtuu nykyisin myös valtion rajojen yli. Etkö ole tätäkään huomannut?