Ei uraaniteollisuutta Suomeen

Juho Laitalainen

/ #29 Naurettavaa

28.07.2008 08:40

Asiathan ovat niin kuin miltä ne kuulostaa! Vesivoimallakin on enemmän vaikutusta ympäristön pilaamiseen + tulvien lisääminen. Tämä on taas sitä yy nuclear waste. Ei se ei tarkoita että ammumme ydinpommia omaan maaperään. Luuletteko että valtio hautaa nämä jätteet teidän takapihalle? Ne haudataa paikkoihin joissa niissä ei ole mitään vaikutusta ympäristöön. Näinollen suosittelen myös joitakin katsomaan Penn&Teller jakson Energy crisis.

Naurettavin argumentti on "noku Tshernobyl ja Tshernobyl" En usko että teidän aivonne voi edes käsittää sitä valvonnan ja vartioinnin määrää mitä tehdään ydinvoimalassa. Ihankuin valtio haluisi että ydinvoimala räjähtää käsiin. Jos todennäköisyyksiä mietitään on todennäköisempää että musta aukko imee tai että salama lyö sinuun 10 kertaa peräkkäin kuin että ydinvoimala räjähtää käsiin.

"Terroristit ja terroristit" On myös aika absurdi, MIKSI HELVETISSÄ JÄTÄMME JOTAIN RAKENTAMATTA JOS TERRORISTIT VOISIVAT TUHOTA SEN. Tällä vetosin enemmän Usa:han päin missä moraaliset lobbaajat tällä pätevät. Ne wtc:kin ois voinu jättää rakentamatta niin mitään ei ois tapahtunut.

En kyllä ymmärrä miksei aurinkovoimaan panosteta sillä: 1. Halvempaa kuin tuulivoima 2. Ei mitään suuria "näkömaiseman" pilaamista (hohhoijaa varmaan kauhaeta jos maisema huono... itsekkäät) 3. Tuottaa suuremman määrän energiaa, siinä missä tuulivoima tarvii tuultam kun aurinkovoima tuottaa niin kauan kun on valoisaa.

Voin vielä sanoa että ilmastonmuutosta torjuva ja aktiivinen aktivisti joka on huolissaan ympäristöstämme kannattaa ydinvoimaa koska näkee biologian ja maantiedon opettajana sen todella järkevänä ja luonnolle eniten ystävällisenpänä. Mutta kaipa hän on idiootti ja te olette ne Suomen viisaat?