Pakkoruotsi pois koulutuksista

Oulu

/ #80

30.07.2008 00:56

Olen täysin samaa mieltä! Pakkoruotsi pois! Oululainen nuorten osallisuusryhmä kävi keväällä puhumassa Oululaisille eduskuntalaisille pakkoruotsin mahdollisesta lopettamisesta. Olin itse myös mukana. Osa oli sitä mieltä, että pakkoruotsi pitaisi todellakin saada pois, sillä emme ole enää Ruotsin vallan alla. Mutta osa taasen ehdotti että lisäisimme opetustunteja, joita jossain vaiheessa vähennettiin. Itselleni ruotsintunneilta on jäänyt mieleen vain yksi lause: Jag rastar min hund = Minä ulkoilutan koiraani. Jos minun olisi pakko valita vähäinen tuntimäärä tai suuri tuntimäärä valitsisin suuremman, vaikka vihaankin ruotsin opiskelua, sillä kun on tunteja enemmän kuin yksi viikossa, ehtii opiskella asiat paremmin ja tästä ******** kielestä voisi jäädä jotain päähänkin. Allekirjoitan kuitenkin pakkoruotsin lopettamisen puolesta! Oppilaille ja heidän vanhemmilleen pitaisi antaa päätösvalta itseensä kohdistuvasta ruotsin opiskelusta = he josta haluavat opiskella ruotsia, saavat opiskella ruotsia. Vanhemmille kuitenkin suurin päätösvalta. Emme ole ruotsalaisia vaan suomalaisia!

PAKKORUOTSI POIS SUOMESTA!