Protesti KANSANEDUSTAJIEN 8,1% Palkankorotusta vastaan!

Jasatar

/ #4626 Ei mitään palkankorotusta

27.03.2014 17:20

Nyt pitää loppua tuo palkkojen nosto eduskunnan väelle. Puolitettaan sieltä saki, ja avustajia ei kenenkään käyttöön, vaan tehkööt itte työt. Ei sitä voi kukaan tavallinen tallaaja laittaa puolestaan serkun vaimoa töihin, jotta voi itte hoidella niitä sivuvirkojaan. Onhan se tietenkin hyvä, että voidaan avustajaksi pestata muutama sukulainen tai hyvä kaveri, mutta se onnistuu vain ja ainoastaan eduskunnan porukalla. Ei tavalliseslla duunarilla.

Minkä takia noita ihmisiä pitää olla se 200 siellä, ja heillä avustajia, ja vieläpä avustajan avustajiakin voisi löytyä, kun tutkimaan alettaisiin. Heillä on niin paljon etuja jo nyt tuolla, ja niin kovat palkat, että saavat kuukaudessa sen, mitä sairaseläkeläinen saapi 8-12kk:n aikana. Ei paljon naurata kun sillä vajaalla 800 ekulla yrittää pärjätä kuukaudesta toiseen. Yksi ainut isompi lasku voi aiheuttaa, että siinä kuussa ei juurikaan saada syötyä joka päivä, saati sitten mitään harrastettua. 8,1% heidän palkoissaan tuntuu jo, mutta työttömien kelan korvauksilla olevien ja sairaseläkeläisten palkoissa se menee veroon kaikki. Ei ole missään nimessä oikein, että eduskunnassa palkkoja nostetaan. Laitetaan se raha työttömille nuorille työpaikkojen luomiseen. Surullista katsoa, että jossain vaiheessa tämä nuoriso ottaa vastuun ja alkavat hoitamaan maamme asioita. Mitähän siinä tapahtuu, kun nyt makaavat kaiket päivät, ja yöt istuvat netissä tai telkun ääressä tai vetävät viinaa ja muita aineita pilaten sillä oman ja läheistensä elämän. Heille tulisi se raha ohjata, eikä noille, joilla jo on ihan riittämiin palkkaa, Heidänkin palkkansa voisi vähän laskea, ja peruspalkan lisäksi saisivat tulosvastuullisen palkkauksen. Mitään ei saa, jo ei olla paikalla ja jos ei osallistuta asioiden hoitamiseen paremmalle tolalle. Edustajien palkat voisi laskea ton 8,1%:n verran.