KANSANEDUSTAJIEN PALKASTA POIS25%NYT SÄÄSTELLÄÄN!

Kyllästynyt

/ #163 Re: Ihan tosissaa ihmiset

27.03.2014 19:29

#146: kerttuliita pekkapoika - Ihan tosissaa ihmiset

Ihan tosissaan ei varmaan työhalut kasva kun palkat laskee. Itse tulin tähän supervaltioon 2008 ulkomailla vietettyjen vuosien - 29 v. - jälkeen ja sen jälkeen on minun palkkani tippunut. Silleen . . .   Menot ei ole laskeneet vaan päinvastoin. Kumma että tavallisen duunarin odotetaan ihan yhtä iloisesti ja tehokkaasti tekevän työnsä kun niiden ennestään matalaa elintasoa lasketaan, mutta hyväosaisten kohdalla se ei toimikaan samoin. Ai niin, tulikin mieleen sen jonkin järkevän tyypin kommentti bonuksista ja muista kannustimista johtajille: nehän kun kuulemma saa sitä miljoonan palkkaa vuodeswa vain siksi että menevät töihin, muut edut saavat sitten tyypin tekemään työnsä hyvin . . .   Sallikaa minun nauraa, he he!  Ei varmaan palkkioiden ja palkkojen pienentäminen tekisi isoa lisää valtion kassaan, mutta se ei olekaan se asian ydin. Pointti on se että ei paljon kiinnosta kansalaisia - tyhmiä sellaisia tietenkin! - kiristää vyötään kun herrat eivät sitä tee. Kumma että tällainen aivan looginen ja luonnollinen ajatus ja asenne ei mahdu noiden hyväosaisten ja rikkaiden kaaliin. Esimerkkiä pitäisi näyttää niiden joilla on siihen varaa, ja jotka on valittu johtamaan yrityksiä ja maata. Eihän upseeritkaan jää taka-alalle taisteluissa vaan menevät etunenässä kun hyökätään: siitä tässä on kyse, Kerttuliita Pekkapoika. Mutta tuskin tajuatte . . .