Lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä oikeudenmukaisia tuomioita

Hanna Vesaranta
Ylöjärvi

/ #4 4

18.09.2008 18:20

Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö pitäisi luokitella rikokseksi,joka ei koskaan vanhene.Monet lapset/nuoret pitävät asiaa sisällään vuosia.Jos ja kun he jonain päivänä peloltaan uskaltavat rikosilmoituksen tehdä,juttu on jo vanhentunut ja mitään todisteita tapahtuneesta ei ole.Saattaa olla paljon lapsia,jotka eivät uskalla kertoa asiasta koskaan...Useimmiten hyväksikäyttäjät uusivat tekonsa ja vanhentuneille jutuille ei voi enää mitään.Jos ja kun vankila harvoin parantaa,seuraava keino saisi olla joko kemiallinen tai fyysinen kastraatio pakkohoitokeinona.Ehdollinen rangaistus ihmiselämän tuhoamisesta ei ole riittävä rangaistus.Jos hyväksikäyttäjä on ollut ehdottomassa vankeudessa vuosia sitten,kärsinyt rangaistuksensa silloin,hän uusii tekonsa taas ja saa vain ehdollista,koska entisestä jutusta on aikaa vuosia.Rikoksenuusija uusii rikoksiaan ja saa jatkaa touhujaan vapaalla jalalla,koska rikosilmoituksen teosta saattaa kulua parikin vuotta,ennenkuin ollaan käräjillä.Poliisilla saattaa olla mapissa vnhentuneita juttuja,joita ei voi näyttää toteen ja tulevilla käräjillä rikoksenuusija saa ehdollista,tuntuu epäoikeudenmukaiselta.Tuomiot oikeudenmukaisemmiksi.