EI liikenneliittymää Arkusjärven rantaan Parikkalaan

AB ja C

/ #2 #2

23.04.2014 20:18

Mikähän on tuo "vaihtoehtoinen reitti"? Jos asiaa järjellä ajatellaan ja vähänkään karttaa katsotaan, niin vaihtoehtoja ei ole. Olemassa olevaa tiestöä hyväksi käyttäenkään ei ilman järjettömiä kustannuksia voi kuvitella liikenteen kulkevan Kannaksen tai Lahdenkylän kautta. Yhtä utopistinen ajatus on kokonaan uuden tien rakentaminen jostain Sammallammen eteläpuolitse. Eikö olisi aiheellista harkita koko rajanylityspaikasta luopumista? Mitä hyötyä meille siitä on? Tähän asti valtavasti kustannuksia, eikä se jatkossakaan Parikkalaa hyödytä. Ei ylityspaikan kautta mahdollisesti alkava, "jopa 6000 autoa päivässä" -liikenne jätä meille kuin rikkinäiset tiet, roskaiset tienpielet, kasvavan rikollisuuden ja liikenneonnettomuudet. Ei turisti Parikkalaan pysähdy, kaupunkiin ne ovat matkalla. Ensin pitäisi olla jotain muutakin kuin keskeneräinen hotellityömaa ja autio kukkatalo. Eiköhän käydä vastustamaan koko rajanylityspaikkaa? Siihen osallistun ilomielin.