Lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä oikeudenmukaisia tuomioita

Hanna Vesaranta
Ylöjärvi

/ #12 11

23.09.2008 15:44

Autovaras varastaa materiaa,jota saa rahalla takaisin.Lapsen seksuaalisessa hyväksikäytössä tuhotaan yksi ihmiselämä lapsuudesta lähtien,joten rangaistuksenkin pitäisi olla täysin eri luokkaa.Mielenterveystoimistojen aikuisten asiakkaiden taustalta löytyy monesti lapsuudessa koettu seksuaalinen hyväksikäyttö,joka on merkittävänä osana psyykkiseen sairastumiseen ennemmin tai myöhemmin.Tosiasia on,että rangaistukset on saatava tuntuvimmiksi,koska lievät rangaistukset kielivät siitä ikäännkuin hyväksikäyttö olisi jotenkin hyväksyttyä.Suomen pitäisi olla lastensuojelujärjestelmän kärkimaita,mutta seksuaalisen hyväksikäytön rangaistuksissa ei kyllä ajatella lasten etua,vaan suojellaan tekijää ja kun ei tekijät tule julkisuuteen,sallitaan rikoksen uusiminen liian helposti ja vedotaan siihen,että teot ovat vanhentuneita ja näyttöä ei ole.Kas kun yhden tekijän kontolle sattuu näitä vanhentuneita juttuja vuosien varrella useita ja käräjät odottavat,mutta entiset teot eivät vaikuta mitenkään tulevaan tuomioon...Maailma on epäoikeudenmukainen.