Kieltäkää käsiaseet , ei enää koulusurmia

Jani Malmberg
Helsinki

/ #24 Totaali kielto rikkoo perusoikeuksia täällä Suomessa ja on epäreilu harrastajia vastaan.

27.09.2008 11:03

Suomessa ei tulla kieltämään käsiaseiden myöntämistä yksityishenkilölle koskaan. Meillä on ampumaharrastajia niin paljon, että totaalikielto olisi epäreilu asetelma niille harrastajille, jotka harrastavat tunnollisesti ampumaurheilua. Enkä minäkään suosi tuollaista täysin nollatoleranssi linjaa, sillä aseharrastus on urheilulaji siinä missä muukin. Kautta aikain on ammuttu aseilla ja tullaan jatkossakin ampumaan. Tämä tälläinen adressi ei ole paskapaperin arvoinen tuolla vaikka sulla olisi satatuhatta nimeä. Enkä usko että saat edes kymmentä tuhatta nimeä kerättyä. Aseiden hankintaan voidaan vaikuttaa ja hallitus kaavaileekin tiukennuksia siihen. Sen kanssa olen samoilla linjoilla täysin. Minusta tiukennukset ovat ainoa oikea keino eli varmennetaan kyseisen henkilön taustat ja otetaan psykiatriset testit käyttöön. Valitettavaa on että aina joku hullu pääsee joukkoomme. Kyllä ne hullut ostaa aseensa pimeästä pörssistä yhtä helposti kuin hankkii luvankin. Jos haluaa mennä ampumaan ihmisiä ei totaalikielto ole este.