Ehdoton EI Uudenkaupungin Hyttyskarin tuulivoimalahankkeelle

Rokuristi

/ #21

08.05.2014 20:21

Poliitikot ovat varanneet tuulivoimaa tuottavalle teollisuudelle (= Cosa Nostra toimijoille) 2 MRD euroa tukea (= meidän veronmaksajien suorittamana) sekä lisäksi me kuluttajat sähkön käyttäjinä joudumme maksamaan lisää toiset yli 2 MRD euroa tämän oikullisen sähköntuottomuodon johtamiseksi 110 voltin suurjännitelinjojen rakentamiseen rannikkoalueelle välille Helsinki Oulu. Tuulivoimateollisuus ei ole itsessään mikään ratkaisu energian tuottoon, vaan vaatii rinnalleen aina vastaavan kokoluokan voimalaitoksen varmistamaan välttämättömän muunto-, syöttö- ja korvausenergian riittävyyden tälle epävarmalle ja oikullisen energian tuottomuodolle. Imatran Voiman tuottama vesivoima on noin 12 kertaa edullisempaa ja takaa mm. teollisuuden kilpailukyvyn Suomessa (vrt 9,- euroa/MWh vesivoima <> tuettu tuulivoima 105,30 euroa MWh). ELi juuri siksi “get rid of all the green crap” pushing up families’ energy costs.