Pelastetaan 16-vuotiaiden oikeus kansanopistovuoteen!

kepu2015

/ #30 maalaisjärkeä ja nuorien kuuntelemista, arvoisat päättäjät!

10.05.2014 19:29

Toivotaan että nykyhallitus, joka on niin monessa muussa asiassa ollut saamaton olisi sitä myös tässä, eikä kerkeisi viemään uudistusta läpi ennen ensi vuoden eduskuntavaaleja! Muutenkin koko oppivelvollisuus-uudistus on ihan järetön. Suomeksi tarkoitettuna uudistus tarkoittaa sitä, että verorahoilla kustannetaan 2.asteen ensimmäisen vuoden oppikirjat ja pakotetaan kaikki käymään ainakin yksi vuosi amista tahi lukiota. Miten uudistus huomioi ne joita koulu ei kiinnosta vaan haluavat mennä oppisopimuksella töihin tai ne jotka haluavat vuoden lisäaikaa miettiä tulevaa ammattia esimerkiksi hienoissa kansanopistoissamme? Minulla on paljon ystäviä, jotka ovat käyneet vuoden opistoa, he ovat saaneet siitä paljon omaan elämäänsä, järkeä siellä hallituksessa ja eduskunnassa! Ensi vuonna on eduskuntavaalit, kannattaa äänestää sinne asioista päättämään sellaisia, jotka pitävät opistojen kaltaista toimintaa tärkeänä!