Pelastetaan 16-vuotiaiden oikeus kansanopistovuoteen!

Vieras

/ #69

11.05.2014 08:58

Itsekin opiston käyneenä voin suositella sitä kaikille nuorille. Päättäjät, teille haluan sanoa, että opisto on mielestäni parasta käydä heti 9.luokan jälkeen. Itsellä ammatin suhteen kuviot oli jo selvät 9. luokalla mutta menin silti opistoon ensin ennen ammattikoulua eikä kaduta yhtään. Yläasteella elämä oli aika hajalla enkä tiedä missä olisin nyt jos en olisi opistoa käynyt. Sain sieltä selkeyttä ja valoa elämään, ihania uusia ystäviä, opin monia uusia taitoja joista on elämässä hyötyä, rohkaistuin ihmisenä ihan valtavasti mistä on ollut paljon hyötyä yleisesti elämässä mutta erityisesti työelämässä myös. Vaikka olen edelleen nuori, olen ehtinyt yllättävän paljon tehdä oman alani töitä opiskelujen ohella ja uskon vahvasti, että opistossa rohkaistumisesta on ollut paljon hyötyä siinä. Opisto siis auttaa ja antaa eväitä työelämään ja näin vähentää nuorten syrjäytymistä. Opistossa voi myös korottaa peruskoulun arvosanoja ja itsekin sain korotettua englannin numeroa ihan pohjalukemasta keskinkertaiseen edes. Annetaanhan muillekin nuorille mahdollisuus yhteen elämän parhaista vuosista heti 9.lk jälkeen!