Hyvää hoitoa ja aikaa ikäihmisille koteihin kotihoidon avulla.

lh

/ #10 Hyvän asian puolesta...

26.05.2014 20:32

...on tämä adressi tehty. Aina vaan huonokuntoisempia ovat kotona hoidettavat vanhukset ja aina vaan väsyneempiä hoitajia on tätä työtä tekemässä. Tuo mainittu 3-4 tunnin välitön työaika tuntuu ehkä jostain oudolta vaatimukselta, mutta sillä siis tarkoitetaan sitä asiakkaan luona vietettyä aikaa työvuoron aikana. Asiakkaita voi päivän aikana olla jopa 14 ja välimatkoihin menee myös pääkaupunkiseudulla paljon aikaa. Auton mittariin saattaa aamuvuoron aikana kertyä jopa 25 km. Sen varsinaisen hoitamisen ja niiden välimatkojen lisäksi on hoitajan toimistolla ehdittävä huolehtia aikamoisesta määrästä paperi- ja konetyötä että asiakkaiden hoito sujuisi jatkossakin: hoitosuunnitelmat, hoidon arvioinnit, erilaiset hakemukset ja anomukset yms. jotta asiakkaat saisivat kaikki ne edut joihin ovat oikeutettuja. Ja olisihan se kiva jos hoitajakin ehtisi päivän aikana pitää sen 20 minuutin ruokataukonsa mutta se ei aina onnistu.