KIVILOUHOSSUONTEE.PELASTETAAN JOUTSAN SUONTEE, EI KIVILOUHOKSELLE

Meidän lapsillammekin on oikeus puhtaaseen luontoon

/ #10 Re: Säälittävää valittajat!

09.08.2011 21:24

#8: Yritystoimintaa arvostava - Säälittävää valittajat!

Jos kerran arvostat yritystoimintaa, niin arvostatko sitten myös Joutsan ydinkeskustan vesistöön p a s k a n s a päästävän kalanviljelylaitoksen toimintaa? Sekö on "suurta ja hatunnoston arvoista"? Onko asia tosiaan mielestäsi niin yksinkertainen, että yritystoiminnan nimissä saa tehdä ihan mitä tahansa? Tuon Myllynlahden ongelmana on vesistön rehevöitymisen myötä hallitsemattomaksi päässyt karvalehden liikakasvu. Kiitos kalanviljelylaitoksen. Onneksi lahden ranta-asukkaat ja virkistyskäyttäjät ovat nostaneet kissan pöydälle - toivottavasti eivät liian myöhään. Suonteen puolesta on sentään herätty taistelemaan jo hivenen aikaisemmin. Vielä ei ole peruuttamattomasti tuhottu mitään. Emme voi olla näin itsekeskeisiä, ettemmekö ajattelisi lastemme ja heidän lastensa oikeutta terveen ja puhtaan järven hyöty- ja virkistyskäyttöön TERVEELTÄ POHJALTA. Omaan napaan tuijottavat rahanahneet, "yritystoimintaa arvostavat" luonnontuhoajat eivät osaa asennoitua muiden, tulevien polvien asemaan. Heidän mottonsa on vain "heti mulle kaikki tänne nyt - kunhan se on suurta ja hatunnoston arvoista".