Nuorten maksuttomat liikuntavuorot säilytettävä Oulussa!

JÄRKI KÄTEEN

/ #44 USKOMATONTA IDIOTISMIA OJALEHDOLTA

05.07.2014 08:55

Onkohan näin, että omassa nuoruudessa tukahdetut mahdollisuudet täytyy kostaa kaikille Ojalehto? Kepulaisten kannatus ei ainakaan näillä puheilla nouse, mut niinhän se on, että kesKUSTA pettää aina. Hinnoista vielä sen verran, että esim. näiden alle 18 v. maksuttomien vuorojen lisäksi harkataan esim. Jääli-hallissa, jonka jääaika maksaa vanhemmille yli 120 euoroa tunti, koska kaupungilla ei ole riittävästi liikuntapaikkoja. Kastellin kupeestakin piti yksi ulkokenttä antaa Arinan kauppapaikaksi!!!!! IDIOOTTEJA PÄÄTÖKSIÄ JA PÄÄTTÄJIÄ.
Vertailun vuoksi paljon haukuttu Venäjä; liikunnan harrastaminen ilmaista, myös jääkiekon. Koska lahjakkaita lapsia on myös köyhillä!! Entäpä Ruotsi esim. jääkiekko, kuukausimaksu 15 e/kk sisältäen bussilipun.
Juuri päättymeellä kaudella 9-vuotiaan lapseni jääkiekkoharrastus maksoi elokuusta 2013 toukokuuhun 2014 n. 1900 euroa. (hinta sisältää turnausmaksut, maksulliset jäävuorot ilmaisten lisäksi, pelireissut bussilla jne.) Mukana ei ole varusteita; mailat, luistimet suojat, omat yöpymiset ja ruokailut jne.
Eli kaiken kaikkiaan kyse on myös erittäin merkittävästä yhteiskunnallisesta vaikutuksesta yhteiskuntamme taloudelle ja liikkeille/liike-elämälle, koska ilmaiselle vuorolle sinun on hankittava kaikki varusteet omasta kukkarosta. Hinta jääkiekossa helposti n. 500euroa. Uskallankin väittää, että jos vuorot tulevat alle 18v. maksullisiksi jo nyt yksityisten hallien maksujen lisäksi syrjäytyneiden määrä kasvaa, ongelmat lisääntyvät, lasten kunto rapisee, terveydenhuolto menot nousevat, paikallinen ja mmyös valtakunnallinen liike-elämä sekä sitä myötä verotulot laskevat.
En tiedä onko nuorten tupakan tupruttelu rauhanyhdistysten nurkilla terveellisempää valtuutettu Ojalehto?