Perussuomalaiset ei ole "The Finns"

Pirkka Keskinen
Hämeenlinna

/ #240 Re: Perussuomalaisissa on fasisteja

23.08.2011 18:38

#208: Mikko Laaksonen - Perussuomalaisissa on fasisteja

Sori vaan, mutta tuo sinun rasismi-fasismi-öyhötys varmaankin täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. Luin piruuttani tuon linkittämäsi periaateohjelman, eikä minulla tullut kyllä mieleenkään mikään fasismi siitä. Ajatus siitä, ettei kansakuntia saisi luonnottomasti sekoittaa keskenään ei myöskään tarkoita mitään ehdotonta kieltoa siirtolaisuuteen tai rajat-kiinni-politiikkaa.

Kerrotko vielä, mitkä kohdat siitä lainattu Saksan kansallissosialistiselta työväenpuolueelta tai "Suomen äärioikeiston ohjelmista" (mitä ikinä se tarkoittaakaan), koska päällepäinhän siinä ei näytä olevan yhtäkään lainausta mistään. Toisaalta, olen varma, että myös natseilla - niinkuin aivan kaikilla ihmisillä kaikkina aikoina - oli myös ihan hyviä ja humaaneja ajatuksia pahojen rinnalla. Se, että joku pahana pidetty ryhmä on sanonut jonkin asian, ei itsessään tarkoita että sanoma olisi paha; ainoastaan sanoma itse ratkaisee.

Oikeastaan periaateohjelmassa ei lopulta ole montaakaan kohta, josta olisin suuresti eri mieltä. Ihan tervehenkiseltähän tuo kuulostaa, ja suosittelen muillekin sen lukemista. Suomen Sisusta on alkanut tulla jo kirosana ja lyömäase keskustelussa, joten tuon lukemalla avoimin mielin voisi itse kukin hälventää vähän niitä sisupeikkoja mielestään :).