Tienaatko alle 2600e/kk? Allekirjoita siis.

Yksi kannanotto

/ #598 Ne ihmiset jotka hoitavat tämän maan kaikki hoitoa tarvitsevat

23.08.2014 17:51

Suomen lähi- perushoitajaliittoon kuuluu 86 000 hoito- ja hoiva-alan työntekijää jotka ovat suorittaneet toisen asteen alan ammattitutkinnon. Nämä hoitoalan ammattilaiset työskentelevät hoito- ja hoivaosastoilla sairaaloissa ja muissa laitoksissa, kouluissa ja päiväkodeissa, vammaisten tai muiden erityisryhmien parissa tai muissa vastaavissa yksiköissä. Keskimäärin ammattitaitoisen hoito-, hoiva tai kasvatusalan ammattilaisen keskipalkka työtehtävästä riippuen on 1700e-2000e haarukassa. Päivätyötä tekevä lastenhoitaja saa keskimäärin 1980e palkkaa miinus verot. Käteen jäävä tulo kuukaudessa n. 1760e.

Työ eri työpisteissä on raskasta ja vastuullista, kiire on kova ja virheisiin ei ole varaa. Pahimmillaan ne voivat vaatia ihmishengen. Hoito-, hoiva- ja kasvatusalan ammattilaiset hoitavat niin tulevaisuuden toivotkin kuin tämän maan työllään rakentaneet vanhuksetkin. Nämä ihmiset työskentelevät ympäri vuorokauden 24h pyhät arjet.

Puhumattakaan siivoojista, ruoka- ja puhtausalan ammatti-ihmistä, kaupan tai ravintola-alan työntekijöistä tai akateemisesti koulutetuista osa-aikaisista työntekijöistä..

Ministeri Räty voi tulla tutustumaan em työpaikkoihin ja katsomaan mikä joukko maksaa tämän Suomen verot ja mistä palkasta niitä maksetaan. Ja se palkka on kaukana siitä 2600e kuukaudessa!