ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

/ #10 Mielipiteeni on tod.näk. väärä

09.12.2008 23:30

En näet huomannut tarkistuttaa sitä ja ajatuksiani Ajatuspoliisilla ennen adressin avaamista.

Kiitos muuten kannustavista viesteistä, joita tulee huomattavasti enemmän, kuin ns. suvaitsevaisten kökköpostia.

Tiedän olevani huono ihminen, mutta sydäntäni lämmittää erityisesti suomenruotsalaisilta kansalaisilta (äänestäjiltä) saamani runsas positiivinen palaute. Jotenkin en voi välttyä siltä ajatukselta, että tuo surullisen kuuluisa lakiesitys näkyy seuraavissa vaaleissa ihmisten äänestyskäyttäytymisessä. Ja vaikuttaa nimenomaan oikeaan suuntaan.

Vastaukset kysymyksiin, joita tänään on kysytty useaan otteeseen:
1. Avaan vuoden alussa nettiosoitteen, jossa julkaisen kansanedustajien kootut selitykset ja vuodatukset. Oma osoite siksi, että kukaan ei pysty ilman oikeuden päätöstä niitä vuodatuksia sieltä poistamaan (eikä sellaista päätöstä mistään saa). Osoite ilmestyy aikanaan sitten tänne keskusteluihin.
2. En ole Jussi Halla-aho. En ainakaan aamulla herätessäni ollut. Pieni hetki, käyn tarkistamassa eteisen peilistä tämän hetkisen tilanteen...ei, en edelleenkään ole Halla-aho.
3. Minulla ei ole mitään maahanmuuttajia vastaan, jos he tosissaan yrittävät sopeutua maahamme, lakeihimme, tapoihimme, kulttuuriimme jne. Osaksi tätä sopeutumista katson työskentelyn tai ainakin aktiivisen työn etsimisen, kouluttautumisen, suomen kielen opiskelun jne. Tämänkaltaiset maahanmuuttajat rikastuttavat maatamme ihan euroissakin mitattuna, eivät vain "rikastuta".

Myös todelliset vainotut pakolaiset ovat vallitsevien lakiemme puitteissa tervetulleita (nyt en siis puhu Thorsin fantasiamaailmasta). Sellaisia muuten olen muutaman kerran nähnyt tuossa Pohjolankadulla (Tampere) aikoinaan sijainneen pakolaiskeskuksen pihamaalla. Tulivat Jugoslavian kriisin jaloista. Enemmistö oli naisia, lapsia ja vanhuksia. Aseikäiset miehet olivat jääneet selvittelemään näkemyseroja paikan päälle kotopuoleen. Kun hommat selkiytyivät, Pohjolankadun asukit pakkasivat kamansa ja lähtivät takaisin maataan ja tulevaisuuttaan rakentamaan. Näinhän homman pitäisikin mennä. Pitäisi vaan kun ei aina mene...

Taidan mennä nukkumaan, öitä kaikille!

JM-K

P.S. 10 allekirjoitusta vielä, ja 2000 on täynnä. Ei paha 23 tunnin saldoksi!