Median lopetettava vääristelty Israelin vastainen uutisointi

Vieras

/ #257 Palestiinalaisvaltio on jo...

10.09.2014 19:09

Tässä Matti Suviolahden näkemys Israelin ja palestiinalaisten välisestä konfliktista ja siitä informoinnista.

"Israelin ja palestiinalaisten välisen konfliktin menneitten tapahtumien keskeiset historialliset faktat jätetään mediassa ja konfliktia selvittelevissä maailmanjärjestöissä yleensä huomioon ottamatta tai sitten niistä asioita tarkemmin tuntematta informoidaan väärin. Tämä on johtanut Lähi-idän historian vääristymiin, josta on ollut seurauksena erinäisiä virhepäätelmiä ja -ratkaisuja.

Joku on joskus karrikoiden todennut, että historia on yhteisesti hyväksyttyä valhetta, mikä toteamus aivan erikoisesti pätee Israelin ja palestiinalaisten välisen konfliktin yleisesti hyväksytyssä historiassa. Israelin ja palestiinalaisten välisestä konfliktista on olemassa erinäisiä sepitelmiä, joilla ei ole juuri mitään tekemistä historiallisten faktojen kanssa. Sepitelmät ovat usein saaneet alkunsa muslimien alulle panemista, juutalaisia koskevista väärininformoinneista ja myyteistä. Esimerkiksi palestiinalaiset ovat vuosikymmenien ajan harhauttaen esittäneet keksimäänsä myyttiä siitä, miten Israel karkoitti "muinaisten esi-isiensä Palestiinassa" asuneen "palestiinalaisen kansan" kodeistaan ja sitten miehitti alueet.

Lähi-idän lähihistorian unohdetut taustatiedot, Esi-isiään koskevaa myyttiä palestiinalaiset ovat toistaneet niin paljon, että  läntinen maailma on alkanut pitää sitä faktana asioiden todenperäisyyttä tarkistamatta. Historialliset faktat kuitenkin osoittavat asioiden olevan aivan toisin, kuten seuraavasta koosteesta käy ilmi.

1. Jo pelkästään käsite muinainen "palestiinalainen kansa" on myytti ja vääristynyt identiteetti, jonka arabit keksivät Kuuden päivän sodan jälkeen 1967 vastavedoksi Israelin voitettua sodan sekä tekosyyksi Israelin vastaisille agressioille. Sodan jälkeen Länsirannan ja Gazan arabiväestö muuttui äkkiä "palestiinalaiseksi kansaksi". Arabien tavoitteena on Israelin korvaaminen islamilaisella valtiolla, ja tässä tarkoituksessa "esi-isiensä mailtaan karkotettu palestiinalainen kansa" on luotettavalta kuulostava sepitelmä, joka on saanutkin maailman valtioita asettumaan Israelia vastaan niiden samalla pakottaessa Israelia luopumaan maa-alueista. Kuitenkaan maata nimeltä Palestiina, jota "palestiinalaiset" olisivat
hallinneet, alueen historia ei tunne (saati sitten Jerusalemia pääkaupunkina). Myöskään ei ole ollut mitään "palestiinalaisen kansan" omaa kulttuuria tai kieltä eikä mitään merkittävää liikettä "palestiinalaisten" kotimaan puolesta ennen vuotta 1967. Huomattakoon vielä, että ennen Arafatia ei ole ollut ketään muuta "palestiinalaisten" johtajaa."
Jatkuu...

Lue loppuosa täältä: http://www.reinosav.net/jord-pal.htm

"Aivan selvästikään konfliktissa ei ole kysymys Länsirannan "vapauttamisesta", vaan Israelin valtion alueen "vapauttamisesta" arabeille."

Matti Suviolahti
professori