ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

/ #274 TILANNEKATSAUS

16.12.2008 21:28

Tässä vaiheessa on varmasti pieni väliaikakatsaus paikallaan:

Nykytilanne
- Thorsin lain karkeimmat älyttömyydet saatiin tämän adressin ja erittäin suuren kansalaisaktiivisuuden ansiosta karsittua pois.
- Olen saanut tähän vahvistuksen kokoomuslaisen kansanedustajan suusta henkilökohtaisesti. Ko. henkilö sanoi suunnilleen näin: ”on erittäin harvinaista, että hallituksen esitystä muutetaan enää valiokunnassa (…) joten siinä onnistuitte hyvin”.
- Lisäksi minulla on vastaavasta lausunnosta ”mustaa valkoisella” erään toisen kokoomuspoliitikon kirjoittamassa sähköpostiviestissä.
- Eli väittäkööt Tölli, punavihreät nimettömät nettikirjoittajat ym. sakki mitä muuta tahansa, niin ME TEIMME SEN!
- Thorsin (ja ”kovan ytimen”) alkuperäinen suunnitelma mitä todennäköisimmin oli seuraava: mietitään valtaeliitin tavoitteita ja henkilökohtaisia etuja eteenpäin vievä tavoitetaso. Pistetään siihen ”järkyttävyyslisää” eli nämä Thorsin älyttömimmät vaatimukset, mutta ollaan lähtökohtaisesti valmiita ”tinkimään” niistä kaikkein järjettömimmistä kohdista, jos joku nostaa asiasta haloon ja oikein kova paikka tulee. Jos ei nosta, niin saadaan ne typeryydetkin eräänlaisena ”bonuksena” läpi.
- Tietoisuus tästä juonittelusta ei kuitenkaan mitenkään vähennä saavutuksemme arvoa, päinvastoin: ilman aikaansaatuja lakiesitysmuutoksia, Suomi ja suomalaiset olisivat olleet siinä kuuluisassa keltaisessa nesteessä kaulaansa myöten pahimmillaan jo heti ensi vuoden alusta.

Tulevaisuus
- Eduskunta mitä todennäköisimmin äänestää laista jo ennen joulua.
- Valitettavasti ainakin Kokoomus ja SDP ovat tehneet asiasta ryhmäpäätöksen, josta eivät ainakaan ensimmäisen kauden edustajat (joita on ihan liikaa tämän asian näkökulmasta) uskalla livetä mihinkään suuntaan.
- Vasemmistosta ja Vihreistä tuskin tarvitsee erikseen mainita mitään. Keskusta on suuri arvoitus vielä tällä hetkellä.
- huomenna lähetän kaikille edustajille ja heidän avustajilleen muistutuksen, että odotan edelleen vastauksia.
- Äänestyspäivästä en ole saanut tietoa, sillä sen tietää vain ”puolueiden kovin ydin”. Mitä todennäköisemmin sen yritetään jossain sopivassa välissä hyväksytyttää ikään kuin ohimennen. "Myyrät" yrittävät kuumeisesti selvittää asiaa. Pidetään heille peukkuja!
- Muuten, viime päivinä minulle syntyneet tietämyksen valossa näyttää ilmeiseltä, että käytännössä koko kansanedustuslaitosta pyörittää 20–30 ”kovan luun” porukka, joka sanelee päätökset ja äänestysohjeet muille. No, olenkin ollut aina sitä mieltä, että 30 olisi varsin hyvä kansanedustajien määrä, koska virkamiehethän kaiken työn tekevät, niin kuin olemme tässäkin tapauksessa saaneet ikäviksemme havaita.
- mikäli kansanedustajat äänestävät lain puolesta ja se hyväksytään, taistelu lain purkamiseksi (tai mikä oikea termi nyt sitten lieneekään), jatkuu.
- tässä taistelussa käytetään paitsi jo nyt hankittua adressia, myös perinteisiä paperiadresseja, kansanedustajien painostamista, paikallis- ja piiritason poliitikkojen jne. painostamista.
- Tästä onkin jo hyvää tulosta, piiritasolla alkaa usko eliittiin olla kortilla. Sotketaan pakkaa vähän lisää!
- määrältään tuleva painostaminen tulee olemaan monikertaisesti kovempaa, kuin mitä se on tähän asti ollut. Keinovalikoimakin varmasti laadullisesti tiukkenee ainakin muutaman pykälän.
- jos äänestys siirtyy helmikuuhun, vastaavat menetelmät otetaan käyttöön vieläkin kovempina ja päällekäyvempinä.
- onnistunut paperiadressien kerääminen nostaa allekirjoitusten määrän vähintään 50 000 – 100 000 tuhanteen, sillä nyt ovat allekirjoittaneet lähinnä vain aktiiviset netin käyttäjät. Mitenkään ihmisiä lokeroimatta tai luokittelematta rohkenen arvioida, että – ”kiitos” median ja valtaeliitin hiljaisen sopimuksen vaieta asiasta – suurin osa yli 45v väestöstä ei ole koko asiasta kuullutkaan. Idols- ja Big Brother –voittajat sen sijaan lienevät kaikilla jo selvillä. Niin, nehän ne niitä suuria kysymyksiä ovat…

Uudenlainen vaikuttaminen
- riippumatta äänestystuloksesta, tämän prosessin yhdeksi merkittävimmäksi anniksi näyttää nousevan se, että hyvin erilaiset ihmiset ympäri maata löysivät toisensa, verkottuivat ja alkavat jatkossa yksissä tuumin toimia avoimemman ja poliittisesti suoraselkäisemmän Suomen puolesta.
- Ja nyt en puhu mistään rasistisia loukkauksia huutavasta roskajoukosta, vaan koulutetusta, fiksusta, työtätekevästä ja veronsa maksavasta tavallisesta kansasta, jonka mitta alkaa olla pysyvästi täynnä. Tätä hallitus ja media tuskin tulivat ottaneeksi huomioon. Niinhän se on, että sitä saa mitä tilaa.
- Me emme ole rasisteja, olemme realisteja.
- Emme ole ketään vastaan, olemme Suomen ja suomalaisten puolella.
- kuten tuolla jo aiemmin vihjasin, olemme luomassa aivan uudenlaista vaikuttamisen mahdollisuutta: internetportaalia, joka mahdollistaa valtaeliitin touhujen, lupausten ja niiden toteutumisen jne. seuraamisen ja kommentoinnin lähes reaaliajassa.
- äänestäessään Thorsin lain puolesta, selkärangattomat kansanedustajat luottavat siihen, että äänestäjän muisti on lyhyt. Sitä se on tähän asti ollutkin, mutta ihmiset muistavat, jos heille annetaan mahdollisuus virkistää muistiaan. Tällä portaalilla se toteutetaan ja tulokset tulevat olemaan katastrofaalisia. Nykyisten kansanedustajien näkökulmasta
- kyseessä on eräänlainen vaalikone, sillä edellytyksellä, että tämä – toisin kuin neuvostoperinteiden varassa epätoivoisesti happea kiduksiinsa haukkovan YLE:n vekottimet – toimii ja antaa todellista tietoa äänestäjille heidän päätöksentekonsa tueksi. Tästä todellisesta tiedosta vaaliehdokkaat eivät välttämättä aina pidä.
- ehdotan samaiseen portaaliin suunnilleen samantyyppistä mahdollisuutta seurata myös median vastaavia touhuja. Tähän osioon voisi tulla esimerkiksi suorat viestikentät, jolla tuhannet ihmiset voivat yhdellä napin painalluksella laittaa palautetta mediaan, perua tilauksia, ilmoittaa mainostajille, että ei käytä heidän palvelujaan, koska he mainostavat ko. mediassa jne…

JOKA TAPAUKSESSA TAISTELU TÄMÄN ASIAN PUOLESTA JATKUU.

ENNEMMIN TAI MYÖHEMMIN ME VOITAMME, SILLÄ PUOLELLAMME ON JOTAIN, MITÄ VALTAELIITILLÄ JA SITÄ NUOLESKELEVALLA VALTAMEDIALLA EI OLE: TOTUUS!