ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Timo Kohvakka

/ #361 Kädet kuokanvarteen

01.01.2009 21:14

Suomalaiset ovat rauhaa rakastava kansa. Suomalaiset eivät tartu taisteluun kuin pakkotilanteessa. Kansallinen ominaisuus meille on ollut päästää asiat siihen pakkotilanteeseen jolloin vaihtoehtoja ei ole ollut kuin taistella. Koska valtaosalle on vielä "ei kosketa minua" tilanne, tämä ei saa ihmisiä laajoina massoina liikkeelle. Tämän lain merkityksen ymmärtää vain pieni murto-osa suomalaisista. Edelleenkin on mahdollista elää mukavasti omassa nahkasohvassaan ja katsella salkkareita naksuja natustellen ilman häiriöitä. Ei tämä laki tällä hetkellä kosketa juuri ketään. Olisikin tärkeää herättää suomalaiset vastuuseen tässä asiassa. Me itse olemme vastuussa tulevaisuudestamme. Jokainen meistä. Sekään ei ole oikein että suomalaiset sysäävät kaiken vastuun poliitikoille päästäkseen itse vastuusta ja nauttimaan vain mukavasta elämästä.

Tietoisuus tästä laista on kuitenkin lisääntynyt. Samoin vastuuttomien politiikkojen ja median hämärä yhteistyö on tullut huomioiduksi ainakin ohimennen jo paljon isommalle osalle ihmisistä. Tästä on etua siinä tilanteessa jos tilanne kääntyy vakavammaksi. Olemme nopeampia reagoimaan tilanteeseen. Yleisen ilmapiirin kääntäminen on hidas prosessi. Kuukauden työksi tämä on huima saavutus. Voidaan jo puhua jonkinlaisesta merkkipylväästä Suomen historiassa.

Huomioitavaa on myös se että tämä adressi on sattunut juuri pahimpaan aikaan vuodesta. Nyt on ollut Joulut ja Uudet vuodet... Kaikilla on ollut niin paljon muuta ajateltavaa, että tähän ei ole ehtinyt syventyä. Kiinnostus oikeisiin asioihin lisääntyy kun mennään kohti arkea.

Joten etenkään tällä hetkellä ei kannata lyödä hanskoja naulaan ja luovuttaa. Ei Jussikaan luovuta jos ensimmäisellä kuokan iskulla suo ei tule kuokituksi. Jussi vain painaa eteenpäin suomalaisella sisulla kärpäsistä ja sateista piittaamatta ja suo tulee kuokituksi.