Lapinlahden Lähde kaupunkilaisille

Globaali stadilainen

/ #3 Sairaalasta hyvinvointikeskukseksi

14.11.2014 19:15

Upea, kulttuurihistoriallisesti arvokas Lapinlahti täytyy säilyttää myös tulevaisuudessa kaupunkilaisten hyvinvoinnin lähteenä, alkuperäistä käyttötarkoitustaan kunnioittaen.

Helsingin väkiluvun kasvaessa on tärkeää pitää huolta kaupunkilaisten virkistäytymismahdollisuuksista. Annetaan Lapinlahden Lähteelle mahdollisuus tukea mielenterveyskuntoutujia yhteiskuntaan integroitumisessa, ja tarjota samalla kaikille kaupunkilaisille kulttuuria luonnon helmassa kävelymatkan päässä keskustasta.

Kun hyvinvointi käy talouden edellä, positiiviset vaikutukset näkyvät kansantaloudessa. Elävä hyvinvoinnin kulttuurimuseo voisi olla myös matkailuvaltti, jonne saapuisi paikallisten hyvinvoinnin tuottajien lisäksi kansainvälisiä kutsuvieraita vetämään hyvinvoinnin tapahtumia ja yrityksiä viettämään virkistyspäivää. Suomi, Helsinki voi edelläkävijänä luoda entisestä sairaalasta tervehtymön ja hyvinvointikeskuksen.

Kiitos Lapinlahden Lähde -hankkeen järjestäjille hyvästä työstä!