Tasa-arvo -termillä hämääminen uutistoiminnassa lopetettava

/ #19 Re:

01.12.2014 09:30

#14: -

Ensinnäkin, te ette selvästikään ole edes yrittäneet lukea avioliittolain perusteita läpi. Laki EI VELVOITA KIRKKOA VIHKIMÄÄN HOMOPAREJA, kirkko tästäkin lähtien päättää, kenet vihkii. Avioliittoon kuuluu paljon muutakin kuin nykyisessä rekisteröidyssä parisuhteessa on. Lisäksi homot ovat tähänkin mennessä saaneet jo adoptoida, mutta vain erikseen, mikä on hankala prosessi ja vaikeuttaa eniten juuri lapsen elämää, koska tämä joutuu odottamaan epätasapainoisissa olosuhteissa adoption edistymistä. Nykyisessä rekisteröidyssä parisuhteessa ei ole automaattista oikeutta toisen sukunimeen, vaan siinäkin on vaikea ja aikaa vievä prosessi. Lisäksi, jos toinen osapuoli parista kuolee, ei leskelle jää minkäänlaista turvaa. Tämä on teidän mielestänne tasa-arvoista? Miksi se olisi teiltä pois, että muut saisivat samat oikeudet? Vai haluatteko tahallanne aiheuttaa ylimääräistä vaivaa ja kärsimystä kanssaihmisille vain siksi, että he rakastavat erilaista henkilöä kuin te? Eikö se olisi sama kuin kieltäisitte muita syömästä donitseja, koska itse olette dieetillä?
Itse olen 16-vuotias biseksuaali tyttö. Minulla on tyttöystävä, käyn lukiota, elän ihan tavallista elämää. Minua ei kiinnosta, ovatko ihmiset heteroita, homoja, tai ihan mitä tahansa, heidän onnellisuutensa ja rakkautensa on minulle yhtä tärkeää. En siis ymmärrä, miksi te koette minut ja kaltaiseni uhkana, mitä olen teille tehnyt? En ole tullut sylkemään teidän naamaanne, koska rakastatte eri sukupuolta. En ole tullut viemään teiltä lapsianne, viemään oikeuksianne, haukkumaan teitä luonnottomiksi ja iljettäviksi tai kironnut teitä helvettiin. Haluan vain mennä naimisiin rakastamani ihmisen kanssa, onko se teistä väärin? Pyydän teitä hieman ajattelemaan asiaa muidenkin kuin itsenne kannalta. Homoja eivät ole vain stereotyyppiset viiksekkäät, pinkkiin pukeutuvat homomiehet. Meitä sateenkaarinuoria on paljon, ja mekin kaipaamme samaa kuin muut samanikäisemme. Lasten oikeuksia, niinkö?