Aseiden totaalikiellon vastustaminen

Raisio

/ #132 131

22.01.2009 09:29

Vaarallisin ase on häiriintynyt, sairas ihminen. Keinot löytyvät kyllä kun on tahtoa etsiä niitä. Jonkun jousen,käsiaseen,pistimen,katanan kieltäminen on samaa kuin kieltäisi vasenkätisyyden. Ei vasenkätisyys sen paremmin kuin väkivaltakaan katoa välineitä kieltämällä. Aina löytyvät uudet ja entistä tehokkaammat.

Jo Myyrmannin olisi pitänyt osoittaa että kyse on vaikeasta
sosiaalipoliittisesta ongelmasta. Se että tiedoitusvälineet vaikenevat Myyrmannin pommi-iskusta kouluampumisen syiden yhteydessä osoittaa selvästi että ihmiset yritetään saada syyttämään välineitä todellisten syiden ja syyllisten sijaan.
Todellisia syyllisiä ovat poliitikot jotka ajavat asekieltoja rahaa vaativien koulu- ja sosiaalipoliittisten ohjelmien sijasta. Samaan ryhmään kuuluvat tiedoitusvälineet, jotka usuttavat tietoisesti ihmiset pois arvostelemasta todellisia syitä, samalla kun yllyttävät ja palkitsevat edesvastuuttomalla uutisoinnillaan kouluampujat ja piiritystilanteita aikaansaavat häiriköt.

Mihin hävisi aikoinaan 4-tv:sta Punainen Ympyrä-ohjelma, joka suorassa lähetyksessään arvosteli suomalaisen median itsesensuuria? Se lopetettiin "ohjelmapoliittisista syistä" seuraavana päivänä.