EI Rauman Lyseon lukion pakkosiirrolle Otan kiinteistöön

Entinen lukiolainen

/ #31 Voi luoja...

17.12.2014 19:41

Ja kuka uuvatti tämän epäloogisuuden meni keksimään?

Itse olen opiskellut Rauman Lukiossa silloin, kun se vielä oli Rylli. Tilat olivat ok silloin aloittaessa, mutta nyt ne ovat täydelliset lukiolle. Tietenkin remontista oli harmia silloin kun kuunteli räjäytysten merkkiääniä ja sitä jytinää... ja se tietenkin stressasi (tosin hyvä parodian pätkä siitä saatiin aikaan äidinkielen kurssille). Itse en soisi kyseistä kokemusta nykyisille lukiolaisille, saatikka abiturienteille.

Ja nyt sitten periaatteessa potkitaan lukiolaiset pois sen jälkeen kun kolme lukiota yhdistyi ja meni juuri nykyisiin tiloihin? Rakennukseen, joka räätälöitiin juuri lukiolle? Mielestäni päättäjillä on nyt pahasti päässä vikaa ja sietäisivät käydä tutkituttamassa nuppinsa.

Tosin... mikäs siinä. Kulutetaan Rauman varoja tekemällä kaksi muuttoa ja remppaa... ei niitä mihinkään muuhunkaan nähtävästi voida käyttää, kuten yhteen muuttoon ja Uotilan koulun remonttiin... tai uuteen koulurakennukseen jossa ongelmia ei olisi?

Sitten mietitään mistä revitään rahat seuraavaks ku tarttis taas lukio muutaman vuoden päästä muuttaa ja seuraava yläkoulu Otan tiloihin... Lopettaisivat tämän oravanpyörän jo heti alkumetreillä!