EI Rauman Lyseon lukion pakkosiirrolle Otan kiinteistöön

huolestunut raumalainen

/ #70 Kaikki tässä häviävät..

19.12.2014 23:22

Edellä on tullut mainittua enemmän kuin tarpeeksi syitä, miksi lukion olisi jäätävä nykyiselleen..

Lisänä mainittakoon kaikille Uotilanrinteen oppilaille ja heidän vanhemmilleen; tuntuisi ehkä hienolta saada suuremmat ja kaikin puolin paremmat opiskelutilat, mutta miettikääpä tulevaisuutta! Jos lukiolaiset ahdetaan Otan kouluun kaiken remontin keskelle (koska sitä ei todellakaan ole mahdollista remontoida ennen syksyä..), ongelmat vain seuraavat perässä. Jos ja kun lapsenne päättävät parin vuoden kuluttua jatkaa opiskeluaan lukiossa, heitä odottavat taas samat ongelmat: tilanpuute, stressaava ympäristö ja pitkät koulumatkat, plus kymmenet muut puutteet.

Ongelmat vain seuraavat perässä, eikä niistä pääse eroon typerillä hätäratkaisuilla. Tarvitaan kestävä ja huolellisesti kaavailtu suunnitelma tulevaisuudelle! Fiksulla suunnittelulla Otan koulusta saataisiin varsin toimiva yläkoulu, jos siihen vain jaksettaisiin kunnolla panostaa. Päättäjien tulisi lakata peukaloiden pyörittely ja hoitaa ongelma pitkällä tähtäimellä pois päiväjärjestyksestä! Ja lukion siirtoon varatuilla turhilla kustannuksilla voitaisiin vaikka järjestää kunnollinen ja toimiva bussikuljetus Uotilasta Otaan, näin pidettäisiin myös oppilaat ja vanhemmat tyytyväisinä.

Ajatelkaa siis järkevästi, niin saadaan pelastettua Rauman lukion ja koko kaupungin tulevaisuus.