ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Timo Kohvakka

/ #499 Ulkomaalaislaki ja maanpuolustus

12.02.2009 16:35

Tahtoisin kiinnittää huomiota muutamaan yhteisvaikutuksellaan Suomen turvallisuuden vaarantavaan lainkohtaan. Nämä yhdessä eivät ole voimassa, mutta tätä pakettia kohtaan hallitus osoittaa kovaa kiinnostusta.

-Viisumivapaus Venäjän ja Suomen välille
-Totaaliasekielto
-Uusi ulkomaalaislaki
-Maan vapaa osto-oikeus muille kansallisuuksille

Nyt on tulossa kova lama, joka poikkeaa edellisistä siinä, että se on maailmanlaajuinen. Monet maat tulevat kokemaan taloudellisen katastrofin. Ajatellaan pelkästään sitä, että myös Venäläisiä kohtaa ankeat ajat, ja heidän toimeentulotasonsa romahtaa radikaalisti. Tällöin he voivat tulla rajan yli suoraan Suomeen ilman suuria kustannuksia pelkällä passilla. Me emme voisi humanitäärisiin syihin vedoten heitä käännyttää, vaan joutuisimme ottamaan kaikki sisään. Suomi venäläistyisi hyvin nopeasti. Näin meidät voitaisiin alistaa valvontaan ilman varsinaista sotaa. Mikäli meiltä lisäksi kerätään aseet sitä ennen pois, olisimme erittäin huonossa asemassa omassa maassamme. Sotilaallisesti on tärkeää että kansalaiset omistavat aseita. Tämä on tärkeää etenkin pienissä maissa. Jos kansa on aseeton, maa on helppo valloittaa nopeasti hyvin pienillä joukoilla ja pitää myös hallinnassa. Myös hyökkäyksen kynnys laskee jos maa on aseistamaton. Valtiolle olisi kaikkein halvinta maanpuolustusta ohjata kansalaiset omatoimiseen aseenkäsittelyyn ja aseiden hankkimiseen. Nyt kun Yhdysvallat on kadottamassa otteensa maailman johtopallilta, on Venäjälle avautunut pelipaikka. Heidän olisi jopa järkevää tukea tälläistä valloitusta valtion puolestakin. Tämä pitäisi lainsäädännössä ottaa huomioon.

Näiden lakien yhteiset vaikutukset huomioiden, ihmettelen miksi päättäjämme ajavat näitä ulkopuolisille tahoille hyödyllisiä lakeja eteenpäin. En usko ettei sotilaalliset ja muutkin turvallisuusasiantuntijat ole huomanneet tätä riskiä ja informoineet myös päättäjiä tästä.