Pittbullterrierin pitäminen kiellettävä myös Suomessa

Vieras

/ #11 Näitä taas

16.09.2011 08:29

Jos vaikka adressin kirjoittaja opettelisi ensinnäkin kirjoittamaan rodun oikein että tiedetään mistä koirista puhutaan ja toisekseen miettisi miten paljon täällä Suomessa on _oikeita_ pittejä ja miten monta niistä on oikeasti purrut ihmistä. Tuskin yksikään. Lukekaa rodun historiasta, rodun luonteesta, näistä järjettömistä kielloista. Sen jälkeen miettikää onko minkään rodun kieltäminen tarpeen Suomessa.

Ja 2. kirjoittajalle, FCI ei ole jumala joka määrittelee puhdasrotuisen ja sekarotuisen, eikä myöskään kennelliitto. Koira voi ihan hyvin olla puhdasrotuinen vaikkei FCI sitä hyväksy ja se rekisteröidään ulkomaille. Miten määrittelet puhdasrotuisen ja sekarotuisen edes? Papereilla vai? Puhdasrotuinen voi myöskin olla sellainen koira jonka suvussa on esiintynyt pelkästään yhtä rotua ja sillä ei satu syystä tai toisesta olemaan papereita, suku sen omasta mielestäni määrittelee. Ja puhdasrotuinen voi olla sellainenkin koira, jonka sukua on yli 200 vuotta rekisteröity siihen yhteen ja samaan rekisteriin.
Ja sen jälkeen kun kielletään nämä niinsanotusti "pahimmat" rodut, entäs sitten? Sitten siirrytään teidän lempikoiriinne, koska eihän täällä ole mitään muutakaan kiellettävää enää. Ja suuremmalla todennäköisyydellä ne "kiltit perhekoirat" puree ihmisiä/muita koiria, ei niistä lehdistä saa lukea koska se ei ole mikään suuri uutinen ja ei ole paha rotu kyseessä.

Ennen kuin allekirjoitatte tämmöisiä typeryyksiä, katsokaa peiliin. Kuka tahansa koiranomistaja voi saada koirastaan pahan jos niin haluaa, ja koiran rotuun, ikään, sukupuoleen ja kokoon katsomatta jokainen voi olla "tappajakoira". Omistajat ne on syyllisiä koiriensa teoista, ei ne koirat. Jos lemmikille ei opeteta mikä on väärin ja mikä ei, niin luuletteko tosiaan että se tietää sen luonnostaan?