Hallituksen on muutettava päätös eläkeiän nostamisesta

Antti Rantakolmonen
Turku

/ #11 Johan se on kumma!

05.03.2009 07:17

Hallitus puuhastelee taas kansan selän takana ja tekee nopeita päätöksiä kysymättä asianosaisilta yhtään mitään. Tiedättekö mitä? Tässä suomen systeemissä on ylipäänsä yksi vika, jota Suvi Lindenin sammakkomöläytys taloyhtiöiden sähköpostin seuraamisesta hyvin edustaa. Meillä on eduskunnassa sellaisia henkilöitä päättämässä sellaisista asioista, mistä he eivät yksinkertaisesti tiedä tarpeeksi.

Katsoin eilen YLE TV1:ltä A-Studion, jossa ihalainen puhui todella hyvin ja järkevästi suomalaisesta eläkejärjestelmästä. Siihen ei ole minunkaan mielestä yhtään mitään syytä puuttua. Harmi kun ei tässä yhteydessä tullut puhetta suomen nuorista työttömistä.

Iät ja ajat on puhuttu, että kohta eläkekupla puhkeaa ja nuorille löytyy töitä kun suuret ikäpolvet siirtyvät pois työelämästä. Tämmöistä kuplan puhkeamista en ole vielä nähnyt, mitä lienee valehtelua sellainen. Ja nyt vielä yritetään vaikeuttaa lisää nuorten töihinpääsyä, pitämällä väkisin vanhoja ihmisiä töissä?`Hei haloo! Ei todellakaan näin.

Ja kuten Ihalainen ihailtavan järkevästi totesi, suomessa saa olla töissä vaikka 68-vuotiaaksi jos vain haluaa ja pystyy. Nykyinen järjestelmä on erittäin hyvä ja joustava, eikä siihen ole tarvetta kajota ja hallituskin tietää sen.

Juuripa siksi tästä(kään) asiasta ei kysytty asianomaisilta mitään, kun tiedetään että sitä vastustetaan.