Hallituksen on muutettava päätös eläkeiän nostamisesta

Merja Helander
Sastamala

/ #25 Rikkaiden veronalennukset maksatetaan eläkeikää nostamalla

05.03.2009 18:21

Tämän maan kova oikeistohallitus ei ole lähtenyt elvyttämään niin, että myös heikommilla olisi mahdollisuuksia pysyä toiminnassa mukana. Sen sijaan jo viime vuonna rikkaille luvatut veronalemmukset maksetaan härskisti lainaa ottamalla jonka vuoksi nyt Vanhanen on keksinyt mielestään hyvän ajatuksen maksattaa velat työtätekevillä ihmisillä eläkeiän noston myötä.Jos päätöksenteko on kiinni pääministerin ladulla tulleesta ahaa-elämyksestä, arvata saattaa mitä tu7leman pitää.Onko meillä muutaman vuoden päästä eläkejärjestelmää ollenkaan vai pakotetaanko kaikki ottamaan 'hyvin tuottavat' eläkevakuutukset.
Samaan aikaan kun annetaan velkarahalla veronalennuksia rikkaille, unodetaan ne jotka todella pitäisivät tämän maan pyörät pyörimässä.Pienimpiä eläkkeitä ja muita etuuksia voisi korottaa heti niin kakki menisi varmasti kulutukseen.
Ranskassa porvaripresidentti on jo huomannut tämän ja siellä on elvytyksellä aika eri säännöt ja tavoitteet.