Hallituksen on muutettava päätös eläkeiän nostamisesta

Sirkka Nyberg
Espoo

/ #90 MIKSI

10.03.2009 20:33

Miksi ns "vanhukset" joutuvat aina maksumiehiksi. Onko oletuksena se, että vanhat eivät valita, vaan nöyrinä ja kuuliaisina maksavat mitä hallitus päättää. Allekirjoitusten määrä osoittaa kyllä jotain muuta. Kuulun itsekkin siihen ikäluokkaan joka koulun päätyttyä menin suoraan työelämään ja menetin jo alkupäästä 7-8v ansiot eläkkeestäni. Jos nyt olen itsekäs, niin sitten olen, koska ei kukaan muukaan tunnu puoliani pitävän. Ei edes "KANSAN"edustajat. Pitäisiköhän tuo nimitys muuttaa.
Vanhasen avustaja tuolla vastaili jotensakkin niin, että jos ei eläkeikää nosteta, niin joudutaan nostamaan verotusta, joka olisi minusta oikeudenmukaisempaa. Tosin, silloinhan jouduttaisiin menemään myös hyvin toimeentulevien lompakolle. (veronousut esim. alle 2500€/kk vero ei nouse, yli 2500€ 1/2%, 3000€ korotus 0,75%, 3500€ - 4500€ 1% jne.) Laskekaapa siitä paljonko se parantaisi taloustilannetta. Maksetaahan nuo palkankorotuksetkin (jos niitä nyt sattuu saamaan) prosentteina. Korotus euroina on hieman eri 1800€/kk ja 3500€/kk.
Tuntuu tosiaan siltä, että jos voitaisiin, niin vietäisiin navetan taakse ja ...
niin säästyisi nekin eläkerahat tulevalle sukupolvelle.
Joskus muistan kuulleeni, että eläkerahoja sijoitettiin, en muista mihin, olisko ollu joku 70-80-luvulla. Mutta jos työlläni olen yrittänyt saada itselleni edes minimieläkettä (minimipalkalla), niin en totisesti ole antanut kenellekkään lupaa sijoittaa tienistejäni pörssiin tai sijoituksiin.