Estäkää Laajakosken sairaalan ja maa-alueiden myynti venäläisyritykselle!

Roni Mänttäri
Adressin tekijä

/ #6 Paikallislehdet eivät julkaisseet tätä!

17.03.2009 15:30

Laajakosken maiden myynti ulkomaalaisomistukseen estettävä!

Kuten olemme jo viimeaikoina huomanneet paikallisissa lehdistä, että Laajakosken sairaalan ja sen lähiympäristöön kuuluvista maista ollaan tekemässä kaupankäyntiä venäläisyrityksen kanssa. Tuon kaupankäynnin kohteena on nyt tässä vaiheessa vain alueen rakennukset ja kauppahinnaksi on tulossa 1,4 M€:a. Tämän lisäksi kaupassa käytäisiin 23 hehtaarin maanomistuspohjan muuttamista ulkomaalaisille.

Tämä kauppa olisi mielestäni peruttava tuon maanomistuksen osalta. Sen takia olen (11.3.09) aloittanut netti-adressin ylläpidon "adressit.com/laajakoskensairaalanmyynti" -osoitteessa ja haluan siihen allekirjoittaneiden lisäksi ottaa kantaa tähän maanomistuksen osalta. Siihen on tällä hetkellä (16.3.09) tullut jo yli 220 allekirjoitusta. Varsinkin nyt, kun paikallinen yrittäjäkin on tehnyt siitä isomman (1,45 M€:n) kilpailevan tarjouksen.

Olen myös harkinnut tehdä kuntalaisaloitteen kaupungin valtuustolle, koskien tulevaisuuden maa-kauppoja ulkomaalaisille. Tässä adressissa olen vaatinut, että yhteiskunnan maita ei myytäisi suoranaisesti, vaan ne vuokrattaisiin määräaikaisin (esim. 20-30 v:n) sopimuksin.

Käyttäkää isänmaatanne kuinnioittavasti!

Roni Mänttäri