Mopokortti-ikää ei muuteta

jake lammi
hamina

/ #49 mopokortin ikää ei nosteta

24.03.2009 19:28

Allekirjoitan, koska itse käyn koulussa (jonne on 4,7km eikä bussi hae minua koska 5km on raja) minulla on harrastuksia, töitä, kaupassa käyntejä askareita ja viikossa tulee 80-100km (kallista mutta ei voi mitään)
ehkä tunteja saisi olla mopokorttia varten, mutta hinta tulisi liian kalliiksi..
ja kunh luin muiden puheita: ikä pitää olla 17v, kurit veks... bla bla blaa...
ehko joka 4:jäs virittää "rällää" jnejne... niin miksi loppujen 3/4 osaa pitää kärsiä toisten teoista... kehielkää mielummin muita ratkasuja esim sakot pyörii 4:jässä nollassa niiin vissiin vähenisi sellainen...

Ja te aikuiset jotka kirjoitatte tuollaista s*****aa niin miettikää kun tekin tarvitsette autooa... töihin askareisiin jnejne... ja auto kolareitakin tulee autoillakin rällätään.. moni 20v ajokokemuksellakaan ei osaa hallita autoa tarpeeksi hyvin ja silti niiitä ollaan välittämättä...

Yhteenveto: te teette itse samaa mutta vain järeämmillä peleillä, ja tällästä hele**in ikä rasismia....

Samuli Kangastupa (Ähtäri, 26.8.2008 16:16)


olen samaa mieltä... minulla on kaupunkiin matkaa yli 20km joten tarvitsen mopoa aika lailla. pyörällä ja bussilla kulkeminen on aika hankalaa.
pyörä:matkaa on yli 20km. kuka jaksaa lähteä kaupunkiin pyörällä kaverille ja sitten vielä ehtiä saman päivän aikana takas.
bussi:bussit kulkee vaa arkipäivisin. aamul pari ketaa ja iltapäiväl pari kertaa. kesälomalla bussi ei kulje ollenkaan joten kesätöihinkään ei pääse.

mitä te itte kulkisitte jos olisitte 15v ei mopoo ja asuisitte landel 20km pässä kaupungista...

yks juttu viel. aika säälittävää käyä aikuisten sanomaa mopoilijoita huonoiks kuskeiks. enemmänhän niitä näkee ojissa tai jossaa tolpassa päin ku mopoilijoita.