sosiaaliviranomaiset aiheettomista huostaanotoista vastuuseen

Vieras

/ #69

02.06.2015 17:34

Koska olen saanut kärsiä kyseisestä asiasta henkilökohtaisesti. Olin 16 ja sosiaaliviranomaiset/ lastensuojelu olivat huoltajiani, mutta jouduin asumaan kadulla, koska en suostunut meneen hullujen huoneelle. Muutaman vuoden päästä minulla oli 2 lasta, ja lastensuojelu, kärkky nurkilla, Sitten tuli joku kotiavun uus työntekijä kun piti käydä asioilla.takas tullessa lapsia ei enään ollut kotona, kotiapu väitti että meillä oli "juhlittu" rankasti ja viina pulloja oli useita. Pulloja oli, mutta ei juhlimisen seurauksena vaan siksi että keräsin hienoja pulloja ja ne oli kirjahyllyn päällä koristeena. En ole absolutisti, mutta en juo usein. En silloin enkä nykyäänkään, sillä en juuri tykkää alkoholin mausta.
Silloinen lastensuojelun päällikkö sanoi huostaanoton syyksi mm. että en ole sovelias huoltamaan lapsiani, koska olen itse elänyt laitoksissa koko elämäni. ( minut on kirjattu lastenkodin kirjoihin 9 päivän ikäisenä). Oma kokemukseni ei siis juurikaan edistä luottamusta, lastensuojeluviranomaisiin. Eikä se tietojeni ja käsitykseni mukaan ole parantunut. Lapsia suorastaan revitään(/ pahoinpidellen) vanhempien sylistä huotaanottojen yhteydessä. Nuoriso laitetaan kasvatuslaitoksiin, joissa kasvattajina on mm sadistiset ex-potsarit. Omat vanhemmat ei saa edes tukistaa tai ottaa niskavilloista, ilman pahoinpitely syytettä, mutta nämä" ammattikasvattajat" (mukaan lukien lastensuojelu viranomaiset) saa tehä mitä vain. Mutta kun aihetta ois, ei niitä saa liikkeelle millään.