Jyrkkä EI YLEn mediamaksulle!

Timo Lindeman
Turku

/ #4 Järki käteen

23.04.2009 20:02

Miksi ylestä tulisi maksaa veroa? Antakaa yksikin järkevä syy.

Huvitus ei ole ihmisen hengissä selviämisen kannalta ehdoton että siitä pitäisi
ihan veroa maksamaan ruveta ja kun se huvituskaan ei yleltä edes onnistu.

Jos tämä menee läpi, on se vain osoitus siitä miten leväperäisesti valtio verovarojamme käyttää.

Ylelle ei olisi ongelma eikä mikään laittaa kanavat maksukortin taa, jolloin täydellinen oikeus tapahtuisi puolin ja toisin.
Ne maksaisivat jotka kanavia haluavat ja jos se ei toisi ylelle tarpeeksi rahaa, olisi se vaan osoitus siitä että ylen tarjonta ei ole maksun arvoista, tällöin ylen tehtävä olisi muuttaa tarjontaa sellaiseen suuntaan että se maksavia asiakkaita kiinnostaa. Tämä pakottaisi myös ylen aktiiviseen laadun valvontaan.

Jos taas ajatellaan että ylellä tehtävä esim. katastrofitilanteissa tiedottajana, niin sellaisia katastrofeja suomessa todella harvoin, eikä vaatisi kuin jonkun sentin per kansalainen että se vaiva rahotettaisiin, kaikki muu hömppäohjelma sen ympärillä tulisi kuitenkin jättää tästä laskusta ulkopuolelle, eihän kaupassakaan kassiini tungeta väkisin tuotteita joita en halunnut ostaa ja peritä niistä maksua.

Kuten jo aikaisemmin sanoin AINOA JÄRKEVÄ RATKAISU ON MAKSUKORTTI, SILLOIN OIKEUS TAPAHTUU PUOLIN JA TOISIN. Verorahoista maksun kyniminen johtaisi vaan ylen entistä löysempään laadunvalvontaan, kun ei siihen olisi enää tarvetta, kun rahat saisi vaikka mitä p*skaa tuutista suoltaisi.

Maksu siitä mitä otetaan (=kanavat maksukortin taa), ei muusta, piste.