Mäntsälän opetuksen tasoa ei saa entisestään pudottaa

Maarit Turunen
Mäntsälä

/ #1 Ei saa enää karsia perusopetuksesta

28.04.2009 20:56

Mäntsälässä ei enää viedä porukkaa uimaan, ei ole uimahalleja, nyt ollaan karsimassa suuren osan Mäntsälän ala-astelasiten kieliopinnoista A2 kieliä poistamalla. 10 v päästä lapsemme eivät osaa kun suomea ja työpaikkaa hakiessa jäämme muiden kuntalaisten samanikäisten hakijoiden jalkoihin, kun emme pärjää kielissä. Ottakaahan nyt järki käteen, vaikka se sivukylillä pahalta tuntuu, mutta parin kyläkoulun oppilasmäärän takia, koko muu Mäntsälä kärsii, vertaa oppilasmäärän suhdetta.Veikkaanpa, että opetuksen taso ja laatu pienessä koulussa, jossa yksi opettaja joutuu jakautua 1-6 luokan opeksi samaan aikaan, tuskin pystyy jakamaan tietoa yhtäaikaa kaikille kuudelle eri tasolle!!Vielä näissä pienissä kouluissa täytyy olla erikseen avustaja "turvallisuuden" vuoksi niinkuin jossain luki.Sille vielä maksetaan kulukorvaukset, päivärahat ym puhumattakaan rakennusten ylläpito- ja korjauskuluista. Toivon, että asia otettaan uudelleen valtuustossa/haalituksessa pikaisesti käsittelyyn, ohi kunnan burokratian.