Miina Äkkijyrkän työlle ja taiteelle

Eeva Köpilä
Adressin tekijä

/ #30 Miina itse otti vihdoin kantaa Hesarissa tänään

14.05.2009 10:03

Teille kaikille haluan kertoa että näiden 12 vuoden aikana, minkä olen raivannut ja kunnostanut Skatan tilaa minulta on sinne uponnut 2,3 miljoonaa euroa, että mistä veronmaksajien varoista oikein puhutte kun kenenkään ulkopuolisen varoja siihen ei ole käytetty.?
Minulle vuokrattiin peltoa, mutta niissä kasvoi 30vuotinen nuormetsä, lehmät kun eivät puita syö. oli välittömän raivauksen tarve.
Tilalla oli kaikkea romua, jopa kaupungin vanhoja öljysäiliöitäkin ja se oli eräänlainen romuvarasto, raivattuani maisemaa, ne alkoivat tulla pahasti esiin ja eläimiä on kuollut maassa olleisiin rautoihin 3 lehmää. Ilkivallan kautta olen menettänyt n.250.000 Fmk arvosta eläimiä.
Jos tämä jotenkin valaisisi sitä pelkoa ja kauhua mikä on kun vierailijoiden on pakkomielle saada syöttää eläimiä. Vähän harmittaa tämä uhraus kun olin niin lähellä helsingin kulttuuri palveluja ja aika meni raivaamiseen ja maiseman hoitoon ja vanhojen homeisten ja hylättyjen rakennusten kunnostamiseen, kun olisin todellakin voinut nauttia toisenlaisesta elämästä

Rakastan työtäni ja kaikenlaista työtä ,toimintaa ja tekemstä, kun on vielä saanut nauttia ruumiin terveydestä ja voiman tunteesta, mikä suoraan seuraa itsenäisen uhrautumisen ja aikaansaamisen näkemisestä ja kokemisesta.

Ensimmäiset vuodet kun työskentelin niin nukuin n.3t /vrk ja 1998 keväällä tuli veri joka reijästä kun olin niin tosissaan uupunut, mut silti on hyvä tunne tässäkin vaiheessa.

Olen kuitenkin vain suomalainen raivaaja nainen, katoavaa kansan perinnettä ja osa nykypolven sähköviestinnän liihottelijoista ei voi sellaista elämää käsittää ollenkaan.

Työni itäsuomalaisen karjamme KYYTÖN ETEEN ei voi oikeastaan mitata millään, koska olen joutunut luopumaan niin paljosta ja keltäytymään niin monesta, mutta se on valintakysymys

Äitinä ja naisena olen ylpeä itsestäni ja kiitollinen saavutuksistani ja toivoisin että yleensä nuoretkin löytäisivät jonkin johtolangan elämäänsä , jonka eteen uhrata itsensä.

RAKASTAN TEITÄ KAIKKIA - JA VARSINKIN VASTUSTAJIANI - TE ETTE IMARTELE JA TE OLETTE REHELLISIÄ JA TODELLISIA JA TEILLÄ ON OIKEUS NÄKEMYKSEENNE, VAIKKA ETTE OLISIKAAN PEREHTYNYT ASIOIHIN.

Lopuksi toivon että tässä asiassa tapahtuisi Luojan Tahto, eikä ihmis pienuus.

Kunnioittaen ja Siunaten Teitä Kaikkia. Olemme vain ihmisiä.

Miina Äkkijyrkkä, karjakko, kuvanveistäjä