Pittbullterrierin pitäminen kiellettävä myös Suomessa

Vieras

/ #20

22.09.2011 11:28

Mielestäni on väärin syyttää tapahtumasta yhtä koirarotua, koska perimmäinen syy koiran käytökseen on aina jollain tapaa hihnan toisessa päässä. Minun koirani kimppuun on hyökätty kaksi kertaa ilman mitään järkevää syytä (koira ollut vapaana ja käynyt päälle). Tässä tapauksessa rodut olivat kultainennoutaja ja collie.
Vaikka kyseiset tapaukset ovat tietenkin olleet harmillisia, ei mieleeni tulisi koskaan yrittää hakea kieltoja näitä rotuja kohtaan. Tiettyä rotua ei pidä luokitella kiellettäväksi yhden tai useamman hyökkäystapauksen takia.
Miettikäähän nyt ystävät rakkaat ihan järjen kanssa, tulisiko hyökkäystapauksista näin isoja uutisia, jos hyökkäyksen takana olisi joku aivan 'perus' koirarotu, kuten kultainennoutaja. Tulisiko kellään mieleen kieltää koko rotua?
Annetaan koirien olla juuri sen rotuisia kuin ovat, eikä osoiteta syyttävällä sormella tiettyä rotua kohtaan. Syyttävä sormi on syytä osoittaa omistajien tapaan kasvattaa koiransa!