Aseiden totaalikiellon vastustaminen

Hamina

/ #159 Pelottava ajatus.

19.07.2009 02:08

Kansalaisia halutaan kontroloida, vähentämällä aseita kansalta. Poliittiset päättäjät eivät ole oppineet, eivätkä halua oppia mitään historiasta. Tällähetkellä Sisäasiainministeriö näki tilaisuuden tulleen ja käytti keppihevosena näitä Jokelan ja Kauhajoen surmia, evätäkseen uusien aselupien hankintaa ja määräaikaisten sekä vanhojen uusintaa.
Kysymyshän on sosialipoliittinen, eikä Sisäasiainministeriön alaa ollenkaan, minkä takia nämä Jokela ja Kauhajoen tragediat pääsivät tapahtumaan.
Nämä Jokelan ja Kauhajoen ampujat ovat sitä nuorta sukupolvea, jotka ovat syntyneet Suomessa olleen laman aikoihin, kahdeksankymmentä luvun loppupuolella ja yhdeksänkymmentäluvun alkupuolella. Jolloin työttömyys oli valtavassa nousussa ja jokapuolella valtio säästi mm. SOSIALIMENOISSA. Korot kipusivat taivaisiin ja kansalaiset elivät todella raskasta aikaa. Osa maksaa vielä tänäkin päivänä, laman seurauksista.
Sosiali ja terveysministeriö sekä opetusministeriö ovat vastuussa tästä nuoresta sukupolvesta, joiden käytöshäiriöistä uhrien omaiset, surmaajien vanhemmat ja me metsästäjät, toiminta-ampujat, asekeräilijät mm. joudumme kärsimään. Paljonko panostettiin laman aikana sosiali- ja terveyspalveluihin, jotka ovat kuitenkin ihmisen hyvinvoinnin perus-edellytyksiä ? Vastaus: Niistä säästettiin isolla kädellä ja nyt tulokset ovat nähtävillä, nuorten pahoinvointina, joka pahimmillaan voi purkautua traagisin seurauksin.
Kansalaiset ottakaa reilusti kansanesustajiinne yhteyttä, sillä sitävastenhan he siellä ovat. Pelkkä joka neljäs-vuosi äänestäminen ei riitä. Kansanedustajilla omat nettisivut, sähköpostit ja puhelin-numerot. HERÄTKÄÄ HYVÄT IHMISET, RINTARINNAN PUOLUSTAMAAN OIKEUKSIANNE.