Vastustamme ajokorttiuudistusta!

Oulu

/ #3 Opiskelua

28.07.2009 07:53

Nykyään on ihan normaalia, että joka ammatissa pitää määräajoin hankkia lisä-/täydennyskoulutusta, jotta saa jatkaa ammatissa. Useilla aloilla työehtosopimukseen on kirjattu maininta tietyn laajuisesta/hintaisesta koulutuksesta vuosittain työnantajan kustannuksella. Mikähän siinä on, että kuljetusalalla ei muka tarvita koulutusta? Taloudellista ajoa ei voi oppia omatoimisesti riittävästi. Kuljettajille kuuluu usein kaikenmaailman lastaamista sun muuta, näistäkin pitäisi puhua uudelleenkoulutuksessa, joka nyt voisi olla vaikka tuota autokoulua. Normaalitilanteessa jokainen osaa ajaa mutta entäs sitten se poikkeustilanne? Se voi sattua hitaassa tai nopeassa, pimeässä tai valoisassa.

Tuo koko hommahan on kuitenkin vasta lausuntovaiheessa eli ei taida riittää laittaa toivomusta "järkeistämisestä". Tarkkoja perusteluja ja tavoitteita pitäisi olla, "järkeistämisen" ymmärtäminen on lukijalla ei kirjoittajalla.