Porotalouden aiheuttamat vahingot yksityistä ihmistä kohtaan tulee saada loppumaan!

Kimmo Reinikka
Puolanka

/ #74

03.02.2007 00:05

Kyllähän näitä mattivirkkusia riittää.Paikallisten ongelmista ei ole etelänpelleillä tietoa paskan vertaa ja ollaan niinmaanperusteellisia asiantuntijoita.Ei voi muuta kuin tuntea MYÖTÄHÄPEÄÄ näiden "asiantuntijoiden"puolesta.Ja kaikenmaaliman uulavärriöt ja anusaukot kirjoittavat mitä pienenpienestä aivokapasiteetistaan saavat irti,ei se kyllä edistä sen kummemmin poro"miesten",kuin porottomienkaan asiaa.Kannattaisikohan yrittää edes pysyä asiallisella linjalla.Ja kaiken tämän lisäksi haluaisin,että kiinnitettäisiin huomiota,myös poronhoitoalueen ulkopuolella tapahtuvaan poron hoitoon esim.lounas/länsi Puolangan puolella sekä Vaalan kunnan alueella.Kun asiaa ja porojen omistajaa/paliskuntaa yrittää selvitellä,niin vaikutta,että kukaan ei omista niitä kantturoita.Mutta ihme ja kumma tuorerehua/heinää ilmestyy joka talvi niille samoille alueille ja kelkoilla ajellaan yksityisten mailla,eikä varmasti kysellä maanomistajien lupaa.Kysympähän vain näiltä kaikkitietäviltä etelänpelleiltä,että mikä poronhoitolaki sallii tämmöisen toiminnan?Että tämmöistä täältä Puolangalta.