Tarhapuiston koulua ei saa lakkauttaa

Pia Söderqvist-Kainulainen
Vantaa

/ #7 Havukoski asuinpaikkana

02.10.2009 09:21

Hei,

Olen kolmen lapsen äiti ja vanhin lapseni on toisella luokalla Tarhapuiston koulussa. Rupesimme n. vuosi sitten miettimään asunnon ostoa ja tyttäreni ilmoitti minulle, että äiti minä en halua vaihtaa koulua.
Samoihin aikoihin sitten tuli päätös siitä, että koulu saa jatkaa toimintaansa ainakin vuoteen 2017 saakka. Tästä päätöksestä huojentuneena päätimme ostaa asuntomme Havukoskelta.
Tilanne näytti hyvältä, tyttäreni koulumatka lyheni hieman, kaverit säilyivät samana ja kaksospoikammekaan eivät joutuneet vaihtamaan päiväkotia. Erityisesti vaikutti myös se, että 1,5 vuoden päästä kun kaksospoikamme aloittavat koulun, heillä olisi mahdollisuus käydä Tarhapuiston koulua.
Noin viikko muuttomme jälkeen rupesi liikkumaan huhu siitä, että Tarhapuiston koulua oltaisiin taas lakkauttamassa. Voitte kuvitella pettymyksemme määrän. Luulen että emme ole ainoita, jotka ovat pitäneet Tarhapuiston koulua yhtenä tärkeimmistä asioista koko Havukosken alueella. Minkä vuoksi haluaisimme jäädä Havukoskelle asumaan, jos lapsiltamme riistetään mahdollisuus opiskella pienessä koulussa joka tarjoaa turvallisen ja miellyttävän opiskeluilmapiirin?