Hoitajamitoitusta vanhustyössä EI SAA LEIKATA!

vanhusten parissa työskennellyt

/ #117

25.10.2015 17:43

Ulkolaisten yksityisten yritysten toimintaa yliarvioidaan. Tilanne koskee kaikkia vanhusia, koska tilanne saataa olla vielä pahempi siellä kuin julkisella. Kun toiminnan sanelee raha niin tulos on tuloksen maksimointia. Paras tuloshan saadaan sillä miten nopeassa ajassa vanhus menee huonoon kuntoon. Nyt ois päättäjien aika herätä ja miettiä resurssien lisäämistä sekä vanhusten että lasten hoitoon. Parhaat säästöt saadaan edustajien 5000 euron palkoista ei sosiaali ja terveysalan sektorilta. Pelottaa sitten kun olen itse vanha. Onko osaavia hoitajia minua varten silloin, ja palkataanko ja koulutetaanko niitä tarpeeksi.  Lähihoitajan työ on rankkaa ja vaatii taitoa ja kokemusta ja työhön oppimista. Vasta alalle tullut hoitaja ei ole yhtä pätevä kuin kokemusta omaava.  Ja miksi valtiotamme kehdaan sanoa hyvinvointivaltioksi, jos se aiheuttaa monien ihmisen linnoittautumisen kotiinsa koska ei ole apuvoimia niin että vanhus pääsisi ulos ainakin kerran päisässä. Miksi jaksetaan jauhaa hyvinvointivaltiosta ja valtiosta jossa autetaan kaikkia kun tietyt ihmisryhmät eivät kuulu tämän avun piiriin.