Hoitajamitoitusta vanhustyössä EI SAA LEIKATA!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Hoitajamitoitusta vanhustyössä EI SAA LEIKATA!.


Vieras

#101

11.10.2015 22:00

Koska minustakin tulee vanhus ennenpitkää.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

11.10.2015 22:33



Vieras

#103

12.10.2015 05:39

Ilman vanhuksia ,ei olisi meitäkään ,eikä tätä hyvinvointi suomea

Vieras

#104

12.10.2015 07:50

Allekirjoitin adressin, koska ikäihmiset he taritsevat hyvää hoitoa ja huolenpitoa osakseen. Lisäksi mietin myös oma jaksamistani eettisesti hoitajana, sillä hoidamme voimavaroiltaan joka päivä erikuntoisia ihmisiä ja kohtaamme jatkuvasti voinnissa muuttuvia tilanteita. Hyvää hoitoa ei voi antaa ellei ole riittävästi koulutettua hoitohenkilökuntaa. Ja todellakin ajattelen on se ihminen 5, 45, 85 tai 105 jokisella on vain yksi elämä, pitäisi saada vanheta turvallisesti ilman pelkoa ettei iäkkäänä merkitse mitään, vaikka on yhteiskunnalle oman osuutensa antanut, ajat muuttuu toivottavasti ihmisarvo säilyy. Meitä hyviä hoitajia on.

Vieras

#105

12.10.2015 08:33

Hoitajamitoitukset ovat käytännössä jo minimissä! Missä on päättäjien maalaisjärki? Missä vanhusten kunnioitus? Ei voi olla totta että pitää vaihtaa vielä kerran alaa, kun ei kerta kaikkiaan jaksa! Hoitotyö on kutsumus, mutta se ei elätä!
Tarkkailija

#106 Re:

12.10.2015 09:52

#2: -  

 Eikös heitteille jättö ole rangaistava teko,moni vanhus joutuu olemaan pitkiä aikoja yksin,voi tapahtua mitä tahansa ja lähteä minne tahansa.Aina ei taloyhtiön"tarkkailijatkaan"ole hereillä.


Vieras

#107

12.10.2015 15:10

Koska tälläkin hetkellä hoitajamitoitukset eivät ole riittävät. Jos mitoitus puotetaan 0,4 eivät asukkaat saa heille sovittuja palveluja eli maksavat turhasta. Miten toteutuu potilaanoikeudet sekä itsemäärämisoikeus Hoidonlaatu heikkenee. Asukkaat "säilytyksessä". Hoitajat uupuu fyysisesti/henkisesti. Jo nyt hoitajien keskuudessa käydään keskustelua että vaihtaa toiseen ammattiin tai lähtee opiskelemaan jos mitoitukset pudotettaan 0,4 ,Unohtamatta kenellä työkyky alentunut miten he jaksavat. Varhemaksut nousee entisestään.

Vieras

#108

13.10.2015 19:38

Tämä on totta, joka sana omakohtaisesti koettua! Olen työskennellyt tänä vuonna kotisairaanhoidossa monen vuoden tauon jälkeen ja olen todella järkyttynyt niin vanhusten kuin työntekijöidenkin voinnista kaiken kiireen keskellä! Huonokuntoisia vanhuksia on yksin kodeissaan odottamassa milloin loukkaavat itsensä tai muuten voivat niin pahoin että viimein pääsisi sairaalaan tai hoitokotiin, kun kukaan ei ehdi heitä kotonaan tarpeeksi auttaa. Ja sairaaloissa sekä hoitokodeissa on myös painetta, kiirettä, yksinäisyyttä kullakin vuoteissaan. Työntekijät tekevät työtä voimiensa äärirajoilla kaikkialla vanhustenhoidossa. Missä on ihmisen kunnioitus ja inhimillisyys lainsäädännöstä, jotta heikot ja vanhat saisivat avun, ja että työhyvinvointia tuettaisiin oikeasti? Miten me olemme näin kylmenneet lähimmäistämme kohtaan?

Vieras

#109

15.10.2015 09:30

Hoitajia on aivan liian vähän vanhustyössä jo nyt. Ei kestä yhtään leikkausta. Lisää hoitohenkilökuntaa vanhustyöhön.

Vieras

#110

15.10.2015 19:41

Siksi että en hyväksy tommoista sipilän manifestia . onko kaikki
Talous tappiot köyhien ja huono-osaisten syytä ?Eikö nää
johtajat sun muut vuorineuvokset tee nämä päätökset ?
Pakkolait on kuin Poprikovilta !

Vieras

#111

16.10.2015 07:47

Nyt jo liian vähän hoitajia!

Vieras

#112

16.10.2015 08:55

Olen itse myös hoitaja vanhustyössä,missään tapauksessa ei saa leikata ei myöskää hoitajia vähebtää.Vanhus on hidas ja paljon autettava myöskään liikkuminen hidasta.Yksilöllistä hoitoa annettava ja oma-aloitteinen että saa itse tehdä aamupesut.
Lisää hoitajia!

Vieras

#113

16.10.2015 19:38

Kirjottaja oli hyvin kuvannut sen jatkuvan riittämättömyyden tunteen, mikä hoitotyössä vallitsee. Ihmisellä, myös vanhukset ovat ihmisiä, tulee olla oikeus saada hyvää hoitoa on hän sitten kotona tai laitoksessa. Mitoituksen vähentäminen vaarantaa asiakasturvallisuuden. Myös hoitajien työteveys vaarantuu jatkuvan riittämättömyyden myötä ja jatkuvan piiloylityön myötä. Ei vain inhimillisesti katsoen voi jättää asiakkaita hoitamatta. ,vaikka työvuoro on päättynyt.


Vieras

#114

17.10.2015 09:22

Hoitajamitoitus on aivan liian pieni muutenkin.

Vieras

#115

17.10.2015 16:16

Koska on aivan törkeä leikata vanhustyöstä. Leikatkaa pakolaisten vastaanottokustannuksista. Kuulemma asuvat hotelleissa täysihoidossa. Voi helvetti.

Vieras

#116

17.10.2015 16:35

Vanhukset ovat synnyttäneet meidät. Jos heitä ei olisi ei olisi meitäkin. Eikö suomalaisesta enää kelpaa mihinkään. Ei ole suomalaisilla omaa kulttuuria, matkataan muita ja ollaan niin tyhmiä.
vanhusten parissa työskennellyt

#117

25.10.2015 17:43

Ulkolaisten yksityisten yritysten toimintaa yliarvioidaan. Tilanne koskee kaikkia vanhusia, koska tilanne saataa olla vielä pahempi siellä kuin julkisella. Kun toiminnan sanelee raha niin tulos on tuloksen maksimointia. Paras tuloshan saadaan sillä miten nopeassa ajassa vanhus menee huonoon kuntoon. Nyt ois päättäjien aika herätä ja miettiä resurssien lisäämistä sekä vanhusten että lasten hoitoon. Parhaat säästöt saadaan edustajien 5000 euron palkoista ei sosiaali ja terveysalan sektorilta. Pelottaa sitten kun olen itse vanha. Onko osaavia hoitajia minua varten silloin, ja palkataanko ja koulutetaanko niitä tarpeeksi.  Lähihoitajan työ on rankkaa ja vaatii taitoa ja kokemusta ja työhön oppimista. Vasta alalle tullut hoitaja ei ole yhtä pätevä kuin kokemusta omaava.  Ja miksi valtiotamme kehdaan sanoa hyvinvointivaltioksi, jos se aiheuttaa monien ihmisen linnoittautumisen kotiinsa koska ei ole apuvoimia niin että vanhus pääsisi ulos ainakin kerran päisässä. Miksi jaksetaan jauhaa hyvinvointivaltiosta ja valtiosta jossa autetaan kaikkia kun tietyt ihmisryhmät eivät kuulu tämän avun piiriin.


Vieras

#118

01.11.2015 18:25

Olen itse ammatiltani lähihoitaja . Työskentelen kotihoidossa vanhusten pariissa. Kutsumusammatista on tullut urakkaluontoista. En voi tehdä työtä niin hyvin kuin haluaisin. Jokainen vanhus tarvitsee myös aikaa keskusteluun.

Vieras

#119

03.11.2015 07:36

Noille irakilaismiehille riittää vapaaehtoisia sängynpetaajia.


Vieras

#120

05.11.2015 15:17

Ihmettelen vaan sitä miksi hallituksen melkein kaikki säästötoimenpiteet kohdistuvat naisvaltaisille aloille. Vielä kaiken kukkuraksi tämä hoitajamitoitus. Olen ollut hoitajana lähes kolmekymmentä vuotta ja me hoitajat ei olla muuta kuin säästetty, vaikka Suomessa joskus pyyhki hyvin, oli Nokiaa ja muuta.

Vieras

#121

14.11.2015 12:40

Siksi, että vanhuksille on liian vähän hoitajie. Hoitajiksi lasketaan kaikki, jotka ovat töissä osastolla: laitoshuoltajat ja keittäjätkin! se ei ole oikein. Vain hoitotyössä olevat tulee laskea mitoitukseen.

Vieras

#122

25.01.2016 16:49

Omassa työpaikassani seurauksena heitteillejättö.Hipoo jo nyt säilytystä.Työtä kun vaan yksinkertaisesti on liikaa!

Vieras

#123

17.02.2016 17:05

Siksi koska jo nyt mennään ääri rajoilla hoitajien jäksamisen ja eettisen toiminnan kannalta. Vanhukset kärsivät!

Vieras

#124

19.02.2016 05:09

Tässä nyt vaan ei ole mitään järkeä. Itse vanhusalalla tällä hetkellä työskentelen ja tuntuu...kiire on ja palveluja/ apua tulisi pystyä antamaan.. Ammatti jota jotkus ihmiset haluavat tehdä toisen hyvän puolesta muuttuu ammatiksi johon ei ole kohta tekijöitä,kuka haluaa työhön jossa on suoraan sanottuna p**** palkka ja juosta saa riittämättömyyden ääriin. Ei ole suomi vanhusten maa..oi voi :/

Vieras

#125

19.02.2016 07:30

Olen itse työskennellyt lähihoitajana vuodesta 1999 alkaen ja tiedän, mitä arki vanhusten hoidossa on. Usein tuntuu, että ihmisiä hoidetaan kuin liukuhihnalla ja tämä altistaa väsyneen hoitajan jopa hoitovirheisiin. Työ on jo nyt niin stressaavaa ja uuvuttavaa, että jos vielä entisestään tiukennamme hoitajamitoitusta, joudumme pian siihen tilanteeseen, että vanhusten hoitoon ei saada enää tekijöitä! On täysin vastuutonta ja typerää edes harkita tämän kaltaisia leikkauksia, ne johtavat yhteiskunnallisesti vain suurempaan kriisiin ja umpikujaan!!!