Aseiden totaalikiellon vastustaminen

Anjalankoski

/ #162 Paska lakia väsäämässä taasen

10.11.2009 19:31

Aseet ovat yleishyödyke, hyödyllisempi kuin mikään myytävä tuote tai palvelu. Ihminen on tähänkin päivään asti elännyt vain keksimillä keinoilla kaataa saalinsa, puolustautuksen pedolta tai vihamiehiltä.

Aseet kuuluvat historiaan, tähän päivään ja hamaan ihmisen loppu tulevaisuuten asti.

Ihminen on vaan tehnyt liian laajoista alueista jotain helvetin pyhäkköjä, jossa moraa, käsiasetta tai vaikkapa ketjua voivat kantaa vain ne, jotka eivät kiinni jää tai jotka ovat elämänsä myynneet valtion rötösherroille.

Sen lisäksi maa on mennossa entistä sekavemmaksi jossa jotkun uskontonsa nimeen saavat tappaa ja toiset hirtetään rauhalla. Kiinni jäämisestä sakkoon tai vankilaan, ulosotoon tai muuhun mukaavan. Pitäisikö tämän sitten olla niin että vain rosvoilla lupa käyttää asetta? Toisen osapuolen pitäisi kääntää taskut tai kuolla. Mahdollisesti jopa kumpaakin, joka taasen on epäluonnollista. Vai onko tässä nyt sitten niin lonosta riippumattomia että kannataisko lakata höppötämästi ilmastoista ym?

Ei pidä luottaa keneenkään, paitsi omaisiin ja ystäviin jotka ovat vähissä. Kavereihinkaan et voi luottaa.

Lakeja ei loppujan lopuksi ole tarkoitettu noudatettaviksi, vaan niiden nojalla jonkun ulkopuolisen hyödyttäväksi. Oikeuskin on arpapeliä, jossa nykyaikana ylleensä tuuri osoittautuu sille jolla on paljon rahaa tai hyvät suhteet niihin joiden pöytään ei tavallinen tallaaja huutele.

Laki, lailla kielletty... Tätähän ei kansa kauaan jaksa, toivottavasti.