Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille

Mauri

/ #290 Järjetöntä tuhlausta

02.01.2016 18:18

Monissa lehdissä uutisoidaan kuvan kera miten lapset vaativat vanhempiaan  ilotulitteiden ostoon lähes vetoamalla YK:n lastenoikeuksiin ja melkein huostaanotolla uhaten. Jos vanhemmuus on tässä asiassa sitä että muka lasten kautta haetaan omalle järjettömälle ja holtittomalle ilotulitteiden käytölle perusteita on jotain vakavamminkin hukassa.

Lakimuutoksin on jo paljon saatu aikaan. Vielä -90 luvulla paukuttelu alkoi itsenäisyyspäivän tienoilla ja alkoi hiipua vasta loppiaisen jälkeen, se osoittaa että yhteiskunta niin halutessaan voi vielä asiaan vaikuttaa - mutta haluaako se?

Sen takia tämä adressi on tuiki tärkeä joten levittäkää sitä!

Asumme kävelymatkan päässä kaupunkimme keskustasta jossa ilotulitteiden käyttö on kielletty mutta oma alueemme on kuin villi länsi, kerään joka vuosi katoltamme, pihastamme ja räystäskouruistamme raketinosia joista toivon mukaan kukaan paloturvallisuudesta vastaava viranomainen ei voine kieltää aiheutuvan tulipalon vaaraa.

Muistan tapauksen jossa eräs perhe meni ilotulitteista kärsivän koiransa takia kauas kesämökilleen pakoon menehtyen siellä häkään.

Ilotulitteita ei kuulemme saa käyttää päihtyneenä! Kuka valvoo? Jos raketin sytyttelijä on polvillaan kuten olen joskus nähnyt kertooko se tavallista huolellisemmsta tähtäyksestä vai jostain muusta?

Oma lukunsa ovat sitten nämä isis joukkomme jotka tämän yleisen mekkalan aikana räjäyttelevät postilaatikoita kuten naapurin vanhukselle pari vuotta sitten kävi.

Tässä laman riivaamassa maassa ilotulitteille pitäisi säätää 200% haittavero ja määrätä alueet jossa vain viranomaisvalvonnassa ( alkometrit mukana ) niitä saisi käyttää.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…