Kannabis lailliseksi

Kimmo Tamminen

/ #1629

12.02.2010 09:14

”Brasiliassa kova yhteenotto huumejengin kanssa
julkaistu 11.02.2010
Brasilian suurimmasa kaupungissa Riossa poliisi on käynyt ankaran tulitaistelun huumerikollisia vastaan. Taistelun tuloksena kuoli seitsemän rikolliseksi epäiltyä ja yksi poliisi.
Yhteenotto käytiin päivällä Jacarezinhon slummissa, joka sijaitsee Rion pohjoislaidalla kaukana kaupungin turistikohteista.
Poliisi havaitsi alueella seitsemän aseistettua miestä, jotka myivät huumeita. Rikolliset avasivat tulen, jonka jälkeen poliisit kutsuivat paikalle vahvistuksia.
Suuri osa Rion slummeista on rikollisjengien hallinnassa ja poliisi uskaltautuu yleensä niihin vain päiväsaikaan ja panssaroiduilla ajoneuvoilla.
AFP ”

Taas täältä tullaan YLE:n sivustolta löytyvällä uutisella, joka on sinne allekirjoitettu uutistoimisto AFP:llä. Luulisi, että noilla leveysasteilla kasvaisi riittävästi kotikasvattajillekin rauhanhamppua eikä tarvitsisi toisten kanssa sotia sen myyntialueista eikä poliisin kanssa myyntiluvista. Onneksi meillä on pakkasta.

SKY BLOG ei edelleenkään kirjoita Viherpeukkututkimuksista mitään. SKY:n uutisosastolla toistetaan YLE:n uutista ”Poliisin turhat kotietsinnät kuohuttavat”. Lisäksi mainostetaan keskustelutilaisuutta Turussa 25.2. Mukana tilaisuudessa on Timo Haara, joka hamppuviljelmineen on julkisessa käsittelyssä 4.3. Itä-Suomen hovioikeudessa. Tuomitaanko Suomen kansalaiset (taas) kärsimykseen ja hitaaseen kuolemaan?

Tällä foorumilla ei kenenkään tarvitse kumota toisten yrityksiä, sillä täällä kukin puhuu omilla mielipiteillään. Taistelu huumehamppua vastaan on menetetty, mutta ei sen laillistamisella saavutettaisi sellaisia yhteiskunnallisia hyötyjä, että laillistaminen voisi toteutua. Tupakkalakikin kiristyy eikä se suinkaan voi tarkoittaa, että kannabista olisi nyt helpompi laillistaa. Kannabistit ja Timo Haara, otan osaa.